A Subaru Impreza legütősebb változatait korábban is S jelzéssel kínálta a gyár, az S203, S204 és S205 modellek most után elkészült a teljes nevén WRX STI S206 futó új különlegesség. Rossz hír, hogy mindössze 300 darab készül belőle, még rosszabb, hogy csak Japánban forgalmazzák. Brit rajongók esetleg megcsíphetnek egyet-kettőt a jobbkormányos gépből.
Mi teszi olyan különlegessé az S206-ost? Először is az egyedi hangolású futómű, amelynek elemei többek között a Bilstein lengéscsillapítók, az STI rugók, az állítható toronymerevítő is. További újítások a 19 colos alumínium keréktárcsák, rajtuk a pályanapokra is megfelelő Michelin Pilot Super Sport gumikkal. Precízebb irányítás és jobb visszajelzés vár a szerencsés pilótára.
A fejlesztők módosítottak a 2,0 literes boxermotor mozgóalkatrészeinek súlyelosztásán, miközben átdolgozták a motorvezérlő elektronikát és új turbót és kipufogót is beszereltek. Az eredmény 320 lóerős teljesítmény és 431 Nm nyomaték, illetve a korábbinál gyorsabb gázreakció és nagyobb nyomaték az alsó és középső fordulatszám-tartományban a jobb vezethetőség kedvéért.
Bár az STI gyári fékjei is a legjobbak között vannak a széria modellek tekintetében, itt a lassítást elöl és hátul egyaránt 18 colos féktárcsákra és a hozzájuk tartozó hat-, illetve négydugattyús Brembo féknyergekre bízzák. Pusztuljon a mozgási energia!
Csakis az S206-hoz kérhető a képeken is látható új spoilergarnitúra, amely az olyan szokásosnak mondható elemek, mint az orrspoiler, hátsó szárny és egyedi hűtőmaszk mellett az első sárvédőkre szerelt fékhűtő nyílásokat is tartalmaz.
Belül a Recaro sportülések és a motor gombnyomásra történő indítása tűnhet fel elsőre, pedig az ülések és az ajtók Alcantara borítása, a piros övek és a bőrborítású sportkormány és váltógomb is az S206 egyediségét hirdetik.
Ha nem lenne elég ütős ebben a kivitelben az S206, akkor felárért NBR Challenge csomag is készült, amelyet a japán gyár a nürburgringi 24 órás versenyen elért sikerei inspiráltak. A mindössze 100 darabos szériában az autók a fentieken túl karbonból készült tetőt és szintén szénszálas műanyagból készülő állítható hátsó szárnyat, valamint kovácsolt alumínium felniket kapnak.