Közösen készít sportkocsit a Toyota és a Subaru. Tegnap megismertük a Toyota GT 86-ost, most pedig itt vannak az első adatok a Subaru BRZ szériaváltozatáról. Látványra nincs nagy különbség a két kocsi között, épp csak annyi, hogy az adott márka rajongói magukénak vallhassák.

Könnyű a Subaru új sportkpocsija 7


A nevét a boxermotor, a hátsókerék-hajtás (Rear-wheel drive) és a csúcspont (Zenith) kifejezések kezdőbetűiből kapó autóba is 2,0 literes szívó motor kerül, 200 lóerős teljesítménnyel és 205 Nm nyomatékkal. A hatfokozatú manuális sebességváltó helyett felárért kérhető kormányról is kapcsolható automata.

A Subaru a közleménye a fő hangsúlyt az autó alacsony súlypontjára helyezi, amely megalapozza a 2+2 üléses sportkocsi izgalmas vezethetőségét. Ugyanakkor a kis japán autógyár végre elárulta a kocsi tömegét, ami az alacsony súlyról regélő Toyota eddig elhallgatott.

A Subaru BRZ 1220 kilogramm (vélhetően a GT 86 is ennyi). Ami nem kiemelkedően alacsony érték, de átlagos autóhoz mérve kevesebb. A Lotus Exige  935 kiló, a Mazda MX-5 1090, a VW Scirocco 1300 kiló, az új Astra viszont már 1490 kiló.

Vagyis a 200 lóerős teljesítménnyel párosítva már igazán izgalmasnak hangzik az 1220 kiló, főként, hogy nem kétszemélyes típusról van szó. Ráadásul a pletykák szerint ez csak a belépő modell, később érkezik majd a turbós 300 lóerős variáns.

A Subaru BRZ világpremierjét a héten megnyíló 42. Tokiói Autószalonon tartják. Forgalmazása a jövő évben kezdődik.