A Tokiói Autószalonon a Volkswagen új szabadidő-autó koncepciót leplezett le. A Cross Coupe kissé hosszabb, mint a Golf, de rövidebb, mint a Tiguan. Ez az első modell – tanulmány és széria egyaránt -, amely a Volkswagen új moduláris padlólemezére épül, amelyet a tervek szerint a jövőben több tucat típusnál alkalmaznak majd. Azt is megfigyelhetjük, milyennek is képzeli el Walter de Silva, a VW-konszern vezető tervezője és Klaus Bischoff, a VW márka vezető tervezője a jövő VW szabadidő-autóit.
A Cross Coupe megjelenését alapvetően a hosszú és széles motorháztető határozza meg, amelyhez a hátsó tengelyhez tolt utaskabin csatlakozik. A kupés megjelenés érdekében keskeny ablakokkal és keret nélküli ajtókkal álmodták meg az autót a tervezők. Különösen jellegzetes az új hűtőmaszk és lámpa-egység, amely a jelenlegi modelleken látható formák továbbgondolása. Így az autó illik a mai kínálatba, de már a jövőt vetíti elénk.
A teljesítményt hibrid hajtás biztosítja a négyszemélyes gépnek. Három különálló motorból épül fel a rendszer. Az első tengelyhez kapcsolódik egy 148 lóerős turbós benzinmotor, illetve egy 54 lóerős elektromos szerkezet. A hátsó kerekeket – szükség esetén – 114 lóerős villanymotor pörgeti. A 4×4-es megoldásra képes hibrid hajtás maximális rendszerteljesítménye 262 lóerő.
Használt 4×4-es Volkswagenek a Vezess Autókeresőn
A villanymotorok számára 9,8 kWh-s lítiumion akkumulátor biztosítja az energiát, a telepeket a sebességváltó mögött, a kardánalagútban helyezték el, így biztosítva minél alacsonyabb súlypontot a Cross Coupénak. Az akksit menet közben a TSI blokk, illetve lassításkor a villanymotorok is töltik, de álló helyzetben a konnektorba is bedugható. Tisztán elektromos hajtással 96 kilométert tud megtenni a jármű.
Álló helyzetből hét másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége 200 km/óra, de elektromos autóként használva 120 km/óránál gyorsabban nem haladhat a jármű. A hibrid modellekre kitalált európai szabvány szerint a Cross Coupe átlagfogyasztása csupán 2,7 l/100 km.
Ha valakiben felvetődne, hogy látott már hasonló modellt a Volkswagen-konszernnél, nem téved. 2007-ben mutatták be az Audi Cross Coupe quattro Conceptet, ami méretében és formai megoldásaiban is nagyon hasonló volt. Abból született azután az Audi Q3 – nem lenne meglepő, ha elkészülne a testvére a VW-nél.