Az Emberibb Parkolásért Mozgalom és az Autósok Szövetsége levélben (teljes terjedelmében lentebb) kérte Tarlós István főpolgármestert a parkolási rendelet módosítására. Többek között csökkentenék a pótdíj mértékét, az elektromos autóknak teljes díjmentességet szeretnének, módosítanának a kerékbilincselési szokásokon és hitelesíttetnék a parkolójegy-automatákat. Ha rendeletet nem lehet módosítani, kérik a fizetőparkolás megszüntetését, mert szerintük a jelenlegi formájában betarthatatlan. Emellett kérik a dugódíj végleges elvetését is.

Megszüntetnék a fizetős parkolást 1
Megszüntetnék a fizetős parkolást 41


Mint közleményükben fogalmaznak, Budapest nem hozhat létre egy vasfüggönyt maga körül, ami anyagilag csődbe vinné az autót munkához használó, már amúgy is túladóztatott kereskedőket, karbantartókat, kisvállalkozókat, ezzel is veszélyeztetve sok ezer munkahelyet.

Szerintük a szmogriadó, és a forgalmi dugók elkerülése érdekében a közlekedést logikusabbá és áttekinthetőbbé kellene szervezni, pl. zöldhullámra állítanák a lámpákat stb. Véleményük szerint, ha a fővárosnak anyagi gondjai vannak, meg kell fizettetni a milliárdokért épített, és kihasználatlan kerékpárutakat a munkát végző kerékpárosokkal, és azok munkáltatóival egy kerékpárútadó formájában.  

A levél:

Tisztelt Tarlós István Főpolgármester Úr!

Egy élhetőbb és közlekedhetőbb város, valamint a szmogriadó elkerülése érdekében kérjük  alábbi javaslataink szerint a fizetőparkolási rendelet módosítását, illetve néhány közlekedési javaslatunk elfogadását.

   1.  Kérjük a parkolójegy havi egyszeri bemutatási korlátozásának megszüntetését. Tapasztalatok szerint a havi egyszeri jegybemutatás visszaélési lehetőséget ad a parkolási üzemeltetőknek, és így az is büntethető, aki szabályosan kihelyezett parkolási jeggyel rendelkezett.

    2.  A parkolás megkezdésekor 15 perc jegyváltási idő bevezetését!15 perc a minimálisan megváltható parkolási díj, így korrektnek tartanánk, hogy aki ennél kevesebb időt várakozik, ne lehessen jogtalan fizetésre kötelezni. Jelen pillanatban a rendelet nem ad lehetőséget a jegyváltásra, és számtalan esetben pótdíjazzák a jegyváltási célból az óráig elsétáló autósokat. A 15 perces megállási lehetőség támogatná a kihalófélben lévő kis üzleteket is, mert lehetőség lenne megállni egy gyors vásárlásra.

 3.  Kérjük a fizetőparkolásban részt vevő pótdíjazó eszközök (kézi számítógép, fényképezőgép, parkolójegy kiadó automata) hitelesítését!

4. A szélvédőre kihelyezett értesítő bizonytalan, és megbízhatatlan. Ezért kérnénk, a kiszabott pótdíj ne emelkedhessen, az igazoltan kiküldött értesítő + 6 napig

5. Kérjük a parkolási díj meg nem fizetése esetére a kerékbilincselés megszüntetését!  A kerékbilincs szabálysértés esetén alkalmazható, a parkolási díj nemfizetése pedig polgári peres ügy! Így a kerékbilincs alkalmazása ebben az esetben egyrészt jogtalan, másrészt az obijektív felelősség bevezetése miatt okafogyottá is vált.

Kérjük az egyéb esetben alkalmazandó kerékbilincselésben résztvevő gépjárműveket, személyeket kötelezően ellátni azonosító kitűzőkkel, illetve az autó tulajdonosát azonosító feliratokkal, valamint a jelzés nélküli járművek, személyek megtiltását a kerékbilincses tevékenységben.
A sokat ígért egységesítés érdekében kérjük az üzemeltetőket kötelezni az övezet mentén egymás jegyeinek elfogadására, egyforma parkolási kártyák bevezetését, terület független ügyfélszolgálati irodákat ingyenes parkolási lehetőséggel az ügyintézés alatt.

Kérjük a fizetőparkolási övezetek, a kihasználatlan alsó rakparti P+R, P+GY parkolók, a tarifák és a fizetési üzemidő 8-18 órai, 2009. június 1-je előtti állapotának visszaállítását!

A környezetvédelem és a szmogriadó elkerülése érdekében a hibrid rendszerű autókra 50%, az elektromos autókra 100% parkolási díjkedvezményt kérünk. A munkájukat végző karbantartók és kisvállalkozók részére 50% parkolási díjkedvezményt kérünk.

Kérjük a pótdíj összegének mérséklését az elkövetés napján befizethető 1 órai parkolási díj összegére. Néhány perc késésért a jelenlegi pótdíjak irreálisan magas összeggel büntetnek. Kérjük a parkolásból befolyó pénzek áttekinthető egységes elszámolását, a közösségi és a közúti közlekedés fejlesztésére fordítását!

13.  Kérjük a közterület-felügyelők jogkörének bővítését. Kötelességük legyen jelenteni, és intézkedni a lekopott útjelzések, és az elfordult, láthatatlan, rosszul kihelyezett vagy értelmét vesztett  KRESZ-táblák ügyében!

Budapest légszennyezettségének csökkentése, a forgalmi torlódások, a szmogriadó  elkerülése és a gépjárműforgalom elvezetésének érdekében kérjük:

    a jelzőlámparendszerek optimális, zöldhullámra való beállítását; ahol lehetőség van 
            rá, körforgalommal történő kiváltását;
    a feleslegesen kihelyezett jelzőlámpák megszüntetését;
    a közúthálózat, elkerülő utak, és körgyűrűk bővítését, a szintbeli kereszteződések
           átépítését;
    a BKV járműparkjának korszerűsítését;
    parkolási és teljesítményadó-kedvezményeket a hibrid illetve az elektromos autók
           üzemeltetőinek;
    elektromos autóknak töltési helyek kiépítését;
    a kerékpár-kölcsönző rendszer összekapcsolását P+R parkolási lehetőséggel;
    a kerékpártárolókat, kerékpárutakat úgy kiépíteni, hogy sem forgalmi sávokat, sem
           parkolóhelyeket ne vegyenek el.

Amennyiben rendeletmódosítási kéréseink nem teljesíthetők, kérjük a fizetőparkolás megszüntetését. Ugyanis a jelenlegi formájában betarthatatlan, és a közlekedőknek, a környezetvédelemnek több kárt okoz, mint hasznot.

Kérjük a dugódíj teljes elvetését!

Budapest nem hozhat létre egy ?vasfüggönyt? maga körül, ami anyagilag csődbe vinné az autót munkához használó kereskedőket, karbantartókat, kisvállalkozókat, ezzel is veszélyeztetve sok ezer munkahelyet!

A közlekedés nem lehet a gazdagok kiváltsága!