A Ferrari bemutatta az 599XX továbbfejlesztett változatát. A szupergazdag ügyfeleknek kitalált játékszer, a kizárólag a Ferrari által szervezett pályanapokon használható különlegesség, még erősebb, még gyorsabb.
Az 599 GTB-n alapuló versenyautó új aerodinamikai elemekkel büszkélkedhet. Változtattak az autó orrészén, a diffúzoron, de a lényeges változás az új hátsó szárny. A duplafedelű spoiler a Forma-1-ben alkalmazott előzést segítő rendszer, a DRS (Drag Reduction System) másolata. A szárnylap állása változtatható, ezzel szabályozza a leszorítóerő mértékét.
A rendszer azonban itt nem a pilótától függ, hanem automatikus. Mégsem Forma-1-es versenyzők vezetik ezt a gépet, hanem lelkes amatőrök! A fedélzeti elektronikai rendszer figyelembe veszi a kormányelfordítás szögét, a hossz- és keresztirányú gyorsulás értékét, a jármű sebességét, érkeznek adatok az ESP-től, az ABS-től és a kipörgésgátlótól is. Ennek fényében dönt arról, hogy mi az ideális az adott helyzetben.
Míg a korábbi karosszéria 280 kilónyi leszorítóerőt termelt 200 km/órás sebességnél, addig az új már 330 kilót, a szárny nyitott állásában. Ha bezáródik, akkor 440 kilóra emelkedik az érték, ami jelentős tapadásnövekedést eredményez a gyors kanyarokban.
A 2012-2013-as szezonra kidolgozott fejlesztések részeként 35 kilóval sikerült könnyebbé tenni az autót, miközben a kipufogó átalakításával további 20 lóerőt szabadítottak fel a 6,0 literes V12-es motorból, amelynek teljesítménye így 750 lóerőre növekedett. A csúcsnyomaték értéke 700 Nm-re nőtt. A rövidebb utolsó váltófokozatnak és az új Pirelli abroncsoknak köszönhetően az autó a technikásabb pályákon gyorsabb lehet.
A Ferrari 599XX Evo premierje a Bologna Motor Show-n esedékes december 3-án, de a kiemelt ügyfeleknek már megmutatták, ahogy a korábban általunk is közölt kémfotók is tanúskodnak.
Jó lenne közéjük tartozni.