Eltekintve a Tesla roadstertől a villanyautók tervezésénél nem a sportosság a fő szempont, sokkal inkább a minél kisebb energiafelhasználás, a nagyobb hatótávolság. A kis gördülési ellenállás miatt használt keskeny gumik, amúgy sem adnak túl nagy lehetőséget az élvezetes autózáshoz.

Sportos villanyautó 1
Sportos villanyautó 19


A Nissan, amely a LEAF révén már forgalmaz valóban használható villanyautót, már tervezi a jövőt, ahol villanymotorral is izgalmas lesz vezetni. Az éppen zajló Tokiói Autószalonon állították ki a LEAF Nismo változatát.

A cég sport és tuningrészlege által készített koncepció egyelőre látványosság. Sportosabb karosszéria, 18 colos kerekek és hűvös, kék világítás teszik az átlagosnál izgalmasabbá. Ám Andy Palmer, a Nissan ügyvezető alelnöke a brit Auto Expressnek elárulta, ha az autó megvalósul, akkor a karosszéria alatt is számos újítás várható.

Csökkentik a jármű tömegét, amely jó hatással lesz a vezethetőségre és a hatótávolságra is. Emellett kap egy sportcsomagot, amely izgalmasabbá teszi az autó viselkedését. Nem mellékesen a LEAF Nismo nagyjából 10 százalékkal erősebb motort kap, mint hagyományos társai.

Jelenleg a LEAF-be 109 lóerős villanymotor kerül, amely 140 km/óra feletti tempóig gyorsítja a kocsit. Egy teljes feltöltéssel 160 km-t tud megtenni. Plusz tíz százalék teljesítménnyel 120 lóerős lehet a kocsi.

Elkészítésénél minden bizonnyal felhasználják majd a Nismo által épített LEAF versenyautóval szerzett tapasztalatokat is. Egyelőre vizsgálják a Nissannál a kérdést, ha jóvá hagyják az autót, már 2012 végén piacra kerülhet.