„Tekintettel a lakossági kiadások várható emelkedésére az új autó értékesítések mérsékelt növekedésére, akár 3,2 millió új autó eladására is lehet számítani” – mondta a VDIK (Verband der Internationalen Kraftfahrzeughersteller e.V.) autóipari importszövetség elnöke Volker Lange kedden Frankfurtban.
A külföldi márkákat képviselő szervezet előrejelzése a jövő évi autó értékesítésekről bizakodóbb a német autógyártók szervezete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) által kiadott becslésnél.
„Az előrejelzés természetesen kockázatoknak van kitéve” – hangsúlyozta ki Volker Lange. „Az euróövezeti adósságszolgálati válság megoldatlansága nem éppen bizalomnövelő tényező. Az előrejelzés abból a feltételezésből indult ki, hogy a politikának sikerül megoldást találnia a válságra.”
A VDIK 3,16 millió autó eladásával számol az idén, azaz kilenc százalékos növekedéssel a tavalyihoz képest. A külföldi márkák részesedése az idén előreláthatólag 35,3 százalék lesz a 2010-es 35,8 százalék után. A VDA 3,1 millió feletti autóértékesítést vár az idén Németországban, és jövőre is ezzel közel megegyezőt. A KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) gépjármű nyilvántartó hivatal 3,2 millió újonnan forgalomba helyezett gépjárművet is elképzelhetőnek tart az idén, ami kétszámjegyű százalékos növekedést jelentene a tavalyihoz képest.
Volker Lange a németországinál kevésbé optimista becsléssel él az európai autóeladásokat illetően. Az idén a 2010-esnél alacsonyabb forgalomra, jövőre pedig stagnálásra számít.
Ferdinand Dudenhöffer autóipari szakértő, a Duisburg-Essen egyetem professzora ennél jóval borúlátóbban ítéli meg a nyugat-európai autópiacot. Jövőre szerinte 5,3 százalékkal csökkennek az eladások az ideihez képest, ami 18 éve a legalacsonyabb, 12,1 milliós értékesítéshez vezet majd.
Németországban a haszongépjármű eladások csökkennek jövőre. Volker Lange szerint az idei 330 ezer után, ami 17 százalékkal haladja meg a 2010-es eladásokat, 325 ezer jármű eladására lehet számítani.
Az elektromos autók értékesítésében a VDIK szervezet tagjai, azaz külföldi márkák jeleskednek Németországban. Az idén eladott 1.200 elektromos autó 92 százalékát a VDIK tagjainak valamelyike gyártotta. A hibrid autók esetében a külföldi gyártók részaránya 86 százalék a németországi eladásokban.
Forrás: MTI