2011. december 20-án Tarlós István főpolgármester adta át az eredeti pompájában felújított Margit hidat. A felújítás során számos új funkcióval gazdagodott az átkelő. A híd a felújítás után szélesebb lett, mint eredetileg volt, a hídfeljáróknál hosszabb lett a besorolósáv, melynek révén gyorsabb lett a közlekedés. Megmaradt a kétszer kétsávos közút, de az északi oldalon kétirányú biciklisáv is épült, míg a déli oldalon a közúton festettek fel az egyirányú kerékpársávot. A budai hídfőt átfúrták és kerékpáros alagút köti össze az északi és déli Duna menti kerékpárutat.
Látványos változás, hogy a középpillérnél megszűnt az aluljáró, a gyalogos közlekedés a felszínen zajlik, ezáltal a babakocsikkal, kerékpárral közlekedők, valamint a mozgáskorlátozottak sokkal kényelmesebben, egyszerűbben tudják használni a Margit hidat.
A rekonstrukció során a látható útpálya alatt a teljes pályaszerkezet megújult. A vasbeton pályalemezek helyén acél pályaszerkezet készült. Kicserélték a hiányos, repedezett, rossz állapotú járdaszerkezeteket, továbbá a híd új korrózióvédelmet kapott. Kiszélesítették, korláttal látták el és akadálymentessé tették a margitszigeti villamos-megállóhelyeket. Így a Margitsziget a mozgáskorlátozottak számára is könnyedén megközelíthetővé vált.
Az eredeti tervrajzok hiányában fényképek és rajzok alapján készültek el a hídpilléreket díszítő szobrok, címerek, kandeláberek, melyek egykor a Margit híd díszei voltak. A műemléki rekonstrukció keretében az eredetinek megfelelő, korhű lámpaoszlopokat helyeztek el a hídon, és újraöntötték a híd másfél kilométer hosszú korlátját is. Újjáépítették a középpillér mellvédjeit, visszaállították a régi sárkánydísszel ellátott oszlopokat, obeliszkeket is.
A rekonstrukció során új díszkivilágítást is kapott a híd, a lámpatestekkel nemcsak az útszerkezet alatti vasszerkezetet világítják meg, hanem a meder- és parti pilléreket, valamint a mederpilléreken lévő szobrokat is.
A 135 éves Margit híd műemléki rekonstrukciója 26 milliárd forintból valósult meg, melyből 6 milliárd forint az Európai Unió támogatása.
Egyelőre még nincs kész a híd, 2012-ben készülnek el a Jászai Mari téri gyalogos átkelőhelyek, a budai oldali vágányszéthúzás és a margitszigeti lehajtó egy szakasza.