Magyarországon is megkezdődik a Volkswagen Caddy gázüzemű változatának forgalmazása. Az autó 4 360 000 Ft+Áfa áron kerül az árlistára. Az alternatív üzemanyag alkalmazásával nem csupán az autó szén-dioxid-kibocsátása csökken több mint tíz százalékkal, hanem üzemanyag-költségei is jelentősen mérsékelhetők. Ehhez azonban komoly befektetés is kell, hiszen a hasonló teljesítményű 105 lóerős 1,2 TSI modellhez képest 744 ezer forinttal többet kérnek a kocsiért.

Takarékos változat a Volkswagen Caddyből 1
Takarékos változat a Volkswagen Caddyből 17


Kettős üzemével – az üzemanyag-ellátás egy egyszerű kapcsolóval benzinre is átváltható – az új Caddy BiFuel üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása egyaránt igen kedvezően alakul: a 102 LE teljesítményű, 1,6 literes áruszállító kivitel 10,3 liter gázt igényel 100 kilométerre. Átlag 225 forintos gázzal számolva ez 2317 forintos összeget jelent 100 kilométerenként.

Magyarországon a benzin és gáz árarányát figyelembe véve kb. 30-40 százalékkal olcsóbban autózhatunk autógázzal, mint benzinnel. A gázüzemű Caddy környezetvédelmi mérlege a vele összevethető benzines modellhez képest bő tíz százalékkal kedvezőbb szén-dioxid-kibocsátást tartalmaz.

A kiegészítő gáztartály 44 literes, és a jármű használhatóságának, illetve rakterének korlátozása nélkül a padlózat alatt kapott helyet. A 60 literes benzintartállyal együtt összesen több mint 1100 kilométeres hatótávot biztosít az új Caddy számára, ami tisztán LPG-üzemben 430 kilométerre adódik.

A sokkal kedvezőbb gáz-levegő keveredésnek köszönhetően a motorkopás mintegy 30-40 százalékkal csökken, így nő a gázüzemű motor élettartama. A feltöltés sem gond, Magyarországon már több mint 300 helyen van lehetőség LPG gázt tankolni.