A MINI kicsúszott a rali-világbajnokság nevezési határidejéből. Hétfőn éjfélkor zárult a nevezés és a csapat nem adta be jelentkezését, mint gyártó, pedig ez már egy módosított határidő volt, ugyanis a Ford és a MINI kérésére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az eredeti december elejei időponton változtatott. Egyelőre a banbury-i központú csapat tárgyal a BMW-vel és az FIA-val, hogy elérje a határidő újbóli  kiterjesztését.  

Úgy tudni, a problémát a MINI és anyacége, a BMW közötti nézeteltérés okozza. És bár nincs közvetlen veszélyben a MINI raliprogramja, a beszámolók szerint van néhány lényeges kérdés, amelyeket át kell rendezni az angol-német viszonyban.

A Mini Countryman WRC-t építő Prodrive nem kommentálta a helyzetet, de mindenképpen szeretnék folytatni a programot. „Kétszer is dobogós eredménnyel végeztünk, már a fejlesztési évben, nagyon elégedettek vagyunk azzal, amit elértünk. Van néhány dolog, amiről tárgyalnunk kell és kicsúsztunk a határidőből, de az autók ott lesznek Monte-Carlóban. Nem hagyhatjuk ki, hogy a MINI visszatérjen arra a ralira” – mondta egy névtelen forrás az Autosport.comnak.

A korábbi terv szerint a MINI az idei felkészülési év után 2012-ben már teljes jogú tagként az összes versenyen indult volna. Nemrég azonban felröppentek a hírek, hogy gondok lehetnek a finanszírozással. Ennek megfelelően, míg a Ford és a Citroën gőzerővel tesztel az évadnyitó Monte-Carlo-ralira, a MINI lefújta saját tesztjét. 

Dani Sordo Facebook-oldalán szintén megerősítette, hogy indulnak a Montén, sőt tudomása szerint az összes versenyen, de a hivatalos álláspont csak csütörtökön derül ki.