Egyre közelebb a sorozatgyártáshoz a BMW következő sportkocsija, ezt bizonyítják az i8-ról nemrég megjelent kémfotók. Az autó – a tanulmányautóknál megismert – alapvető formája megmaradt, de láthatóan átdolgozták a koncepciók átlátszó ajtaját. Az új elem rövidebb, úgy tűnik, már van B oszlop is, így nem lehet egyből a hátsó ülésekhez jutni, szükséges az első ülések ledöntése is.
Az is elképzelhető, hogy a széria modell esetében már nem is előre-felfelé nyílnak majd az ajtók, hanem hagyományosan. Kissé másnak tűnnek az i8 lökhárítói, illetve a külső visszapillantó tükrök is hagyományosabb elemek már.
Még 2009 őszén mutatta be a BMW Vision Efficient Dynamics tanulmányt, amely az említett modell első koncepciója volt, idén pedig i8 Concept néven már egy átdolgozott változatot állítottak ki.
Közös bennünk, hogy hibrid hajtás mozgatja őket, de míg az elsőben 1,5 literes dízelmotort támogat két villanymotor, addig az utóbbiban ugyanilyen hengerűrtartalmú, de benzines motor szerepel. Várhatóan ez kerül majd a sorozatgyártású változatokba is. Képes lesz tisztán villanyautóként is közlekedni
Az i8 Conceptben a hátsókerekeket hajtó 1,5 literes turbófeltöltős motor 220 lóerős és 300 Nm nyomatékot nyújt, ehhez adódik az első kerekekre dolgozó villanymotor 130 LE teljesítménye és 250 Nm nyomatéka. A 350 lóerős sportkocsi 4,6 másodperc alatt gyorsul százra. Végsebessége 250 km/óra.
Ez nagyrészt a könnyűszerkezetes építésnek köszönhető, alumínium és szénszálerősítésű műanyag a fő alapanyag a karosszéria elkészítésénél, így az i8 Concept 200 kilóval könnyebb, minta Hatos sorozat tagjai.
Az i8 a BMW új i családjának tagja, amelyben az i3 is szerepel majd. A kisautó érezik 2013-ban, majd 2014-ben csatlakozik hozzá a sportkocsi. Ára 50-55 millió forinttól indulhat majd.