2012 novemberében indul a dízel-hibrid Volvo V60 gyártása, ám nem az lesz a kínai-svéd gyár egyetlen hibrid modellje. A most bemutatott Volvo XC60 Plug-in Hybrid tanulmány nyomán is készül majd sorozatgyártású modell.
Míg a hibrid V60-as elsősorban Európában lehet sikeres, a konnektorról is tölthető XC60-ast elsősorban az Egyesült Államok, Kína és Oroszország piacaira szánják, főként azért mert az alapmotorja benzines.
A négyhengeres motor (vélhetően 2,0 literes turbó – nem közölték) 280 lóerős, az első kerekeket hajtja, míg a hátsókat 70 lóerős villanymotor pörgetheti, így alkotva 4×4-es hajtást. A motorok maximális nyomatéka 380, illetve 200 Nm. A 350 LE-s összteljesítménynek köszönhetően az XC60-as képes 6,1 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót.
Ám nem a dinamikája az igazán meglepő, hanem az üzemanyag-takarékossága. A Volvo adatai alapján ugyanis – az ilyen hibrid modellekre kitalált szabvány szerint – 2,3 literes átlagfogyasztást is képes produkálni a jármű.
A 12 kWh-s lítiumion akkumulátorokban lévő energiával képes 45 kilométert megtenni tisztán elektromos hajtással a kocsi, a Volvo adatai szerint ez bőven elég is az átlagos autósok napi használatához. A jármű teljes hatótávolsága 960 km. Az akkumulátorokat a csomagtartó padlója alatt helyezték el, európai konnektorról 3,5 óra alatt lehet teljesen feltölteni őket, de persze lassításkor is történik energia-visszatáplálás.
A Volvo XC60 Plug-in-hybrid a héten kezdődő Detroiti Autószalonon áll a nagyközönség elé. Sorozatgyártására valószínűleg 2013-ig kell várni.