A Ford be akar törni a komoly potenciállal rendelkező indiai piacra, ezért választotta helyszínéül új világmodellje az EcoSport és 1,0 literes turbómotorja bemutatásához a Delhi Autószalont. A motor kevésbé érdekes, hiszen korábban már beszámoltunk róla, sőt novemberben már elindult a gyártása Európában.

Dögös miniterepjáró a Fordtól 1
Dögös miniterepjáró a Fordtól 15


Annál izgalmasabb az új modell, az EcoSport leleplezése. A szabadidő-autó az első típus, amely az ősszel bemutatott Evos koncepcióautóval bevezetett új formanyelv szerint épül. Nem lehet panasz az új designra, lendületes, fiatalos, izgalmas.

Az EcoSport név csak számunkra újdonság, Dél-Amerikában 2003 óta létezik a korábbi Fiesta alapjaira épült szabadidő-autó. A módszer marad, azaz a márka B-szegmenshez készült, a Fiestánál használt padlólemezére épül az új kocsi. Készül majd belőle elsőkerék-hajtású változat, de lesz 4×4-es is.

Motorjai között biztosan ott lesz 1,0 literes EcoBoost. A háromhengeres, turbótöltésű és közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motor 100, illetve 125 lóerős kivitelben készül, öt-, illetve hatfokozatú váltóval társítva is alkalmazzák.

A Ford egyelőre Ázsiára és Óceániára koncentrál az EcoSporttal, Európába 2013 végén, 2014 elején érkezik meg. Formailag várhatóan ugyanilyen lesz, hiszen ezt a típust is világmodellnek hirdeti a cég. A jövőre érkező B-Max-szal közösen lehetnek a Fusion utódai.