Danis Sordo a Facebookon, a versenyautókat építő Prodrive pedig Twitteren jelentette be korábban, hogy a MINI Countryman WRC ott lesz a 2012-es rali-világbajnokság évadnyitó versenyén Monte-Carlóban. A komoly gondokkal küzdő csapat most megerősítette, hogy konstruktőrként egész évre neveztek – számol be az Autosport.com.
A nevezéseket eredetileg december 19-éig kellett volna leadni, de a csapat kicsúszott az időből, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban hajlandó volt haladékot adni.
Továbbra sem tökéletes azonban a helyzetük, miután a csapat egyelőre csak egy gyári autót indít a versenyeken, amelyet Dani Sordo vezet, aki 2011-ben két dobogós eredményt is hozott a még csak felkészülő csapatnak. Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy mellette egy fizetős pilóta vezetheti a csapat másik autóját, a Montén ez Pierre Campana lesz.
A csapat korábbi pilótája, az IRC-bajnok Kris Meeke a hivatalos közlemény szerint továbbra is a csapat tagja. Valószínű, hogy ha sikerül felhajtania egy tőkeerős szponzort év közben, akkor visszakaphatja a helyét.
Úgy tudni, a Prodrive és a BMW korábban 2012 végégig szóló szerződést írt alá, amelyben a német konszern az anyagi támogatás mellett a motorfejlesztést vállalta, míg a brit csapat a versenyautók fejlesztését, építését, versenyeztetését, illetve a szponzorok felhajtását kapta feladatul.
Állítólag a támogatók hiánya, illetve a WRC promótere, a North One Sport körüli gondok miatt rágott be a BMW. Azt pletykálják, nem akarták a csapat költségvetésében jelentkező lyukakat betömni. Ez okozta az eredetileg szépen felépített projekt bukását. Kiszivárgott hírek szerint odáig fajult a viszony, hogy a bajorok kiszálltak a rali-projektből és immár piaci alapon értékesítik 1,6-os versenymotorjukat a Prodrive-nak.