Eladási rekordot ért el tavaly a VW márkával a Volkswagen-csoport – közölte a cégóriás. A VW márka globális eladásai tavaly 13,1 százalékkal 5,1 millióra emelkedtek a 2010-es 4,5 millióról. A növekedéshez nagyban hozzájárult az Up! kisautó sikeres piaci bevezetése is.
A Volkswagen Kínában 2014-ig egy új üzemet épít fel a növekvő kereslet kielégítésére évi 300 ezres gyártási kapacitással. Az új kínai üzemet a Shanghai Volkswagen (SVW), a Volkswagen és a Shanghai Automotive (SAIC) közös vállalkozása építi fel. A kínai piacon 13,8 százalékos növekedést ért el a Volkswagen 1,72 millió autó eladásával.
A Volkswagen 2016-ig 14 milliárd eurót fektet kínai beruházásokba és 2014-ig hárommillióra növeli gyártási kapacitását az országban. „Kína az egyik legnagyobb és legfontosabb piaca a Volkswagen csoportnak” – mondta a konszern kínai piaci igazgatója Karl-Thomas Neumann.
A teljes ázsiai-csendes-óceáni térségben a Volkswagen 16,9 százalékkal 1,93 millióra növelte VW-eladásait tavaly. Indiában 151 százalékkal 76 ezerre nőtt az értékesítés. Az Egyesült Államokban 26,3 százalékkal több, 324 ezer VW-t adott el a Volkswagen, Oroszországban pedig 100 százalékkal többet, összesen 118 ezret. Az észak-amerikai VW-eladások 22,2 százalékkal 500 ezerre, a dél-amerikai eladások 2,2 százalékkal 772 ezerre emelkedtek.
Európában a piaci növekedést meghaladó mértékben növelte VW-eladásait a Volkswagen. Miközben a piac 3,6 százalékkal bővült 2011-ben, VW autókból 11,2 százalékkal nőttek az eladások, összesen 1,72 millióra.
Forrás: MTI