A BMW-csoport tavaly több autót adott el, mint bármelyik más évben, a konszernhez tartozó összes márka, a BMW, a MINI és a Rolls-Royce eladásai az előző évihez képest 14,2 százalékkal 1,67 millióra emelkedtek – közölte hétfőn a BMW Münchenben a hétfőn nyíló Detroiti Autószalon alkalmából.
„2011 kiváló éve volt a BMW-csoportnak. Messze túlteljesítettük 1,6 milliós éves eladási tervünket” – idézi a BMW Group közleménye Ian Robertson értékesítési igazgatót. A BMW már novemberben elérte az eddigi rekordév, 2007 eladási számát.
A BMW megerősítette vezető szerepét a prémium szegmensben az Audi és a Mercedes előtt és ezt a közlemény szerint meg is kívánja őrizni. „Minden kontinensen kiegyensúlyozott növekedésre törekszünk és a prémium szegmensben 2012-ben is a legsikeresebbek szeretnénk maradni” – mondta Robertson. A BMW nagy reményeket fektet a BMW 3-as szériájának februárban piacra kerülő új generációjába.
A konszern mind a három márkája eladási rekordot ért el. A BMW márka eladásai 13 százalékkal 1,38 millióra, a MINI eladásai 22 százalékkal 282 060-ra, emelkedtek. Ami igazán ütős, hogy a Rolls-Royce értékesítése 31 százalékkal 3538-ra emelkedett, a 2010-es 2711 darabról. A Rolls-Royce eddigi rekordéve az 1978-as volt. Akkor 3347 járművük kelt el.
A BMW-csoport tavaly a legnagyobb növekedést az ázsiai piacon érte el, ahol 31 százalékkal több autót adott el mint 2010-ben, összesen 373 613-at. Legnagyobb piacán, Európában a BMW-csoport 857 792 autót adott el, 8,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Forrás: MTI