A Ford saját kutatólaboratóriumot hoz a Szilícium-völgyben, az informatika fellegvárában. A kutatás-fejlesztési osztály 2012 első negyedévében nyitja meg a laboratóriumot, lehetővé téve ezzel, hogy a Ford lépést tartson a fogyasztói trendekkel, és a mobilitási megoldások, az akadálytalan konnektivitás, az információs felhő alapú számítástechnika, valamint a zöld technológia fejlesztésével felkészülhessen a jövőre.

Az informatika fellegvárába költözik a Ford 1
Az informatika fellegvárába költözik a Ford 7


„Az egyre nagyobb mérvű urbanizálódás, valamint a mind komolyabb energiatakarékossági elvárások ismeretében elmélyült kutatásokat folytatunk az energiatárolás, a vezeték nélküli kapcsolat, az érzékelőrendszerek, sőt még az önállóan közlekedő járművek témakörében is, mivel ezek mind a megoldás fontos részei lehetnek” – fogalmaz Paul Mascarenas, a Ford vezető technikai munkatársa és kutatás-fejlesztésért felelős alelnöke.

„A bőséges lehetőségek révén új laboratóriumunk lehetővé teszi számunkra új technológiák és partnerek felfedezését, így a hagyományos autógyártói gondolkodásmódtól elrugaszkodva tovább folytathatjuk innovációs kutatásainkat a még tökéletesebb mobilitás megteremtéséért” – fogalmaz K. Venkatesh Prasad, a Ford kutatási és innovációs részlegének vezető technikai munkatársa.

Az autókba épített szenzorok sokasága akár arra is használható lenne, hogy minden autóvezető útját biztonságosabbá tegyék, ezért a Ford megnyitja adatáramlási csatornáit a fejlesztők számára. Jó példa erre a San Franciscóban működő Weather Underground, amely arra keres megoldást, hogyan finomítható az időjárás-jelentés pontossága annak alapján, milyen intenzitással használják az autósok az ablaktörlőt az adott pillanatban.

„A Ford ugyanolyan iramban alkalmazza a technológiát, a szoftvereket és az elektronikát, mint a világ leginkább innovatív vállalatai – csak éppen mi mindezt az autókban használjuk fel” – fogalja össze Mascarenas. „Új laborunk a Szilícium-völgyben segít majd nekünk, hogy felfedezzük az élet számos olyan területét, ahol a mobilitás és a társadalom kölcsönhatásban állnak egymással, s hogy világszerte vásárlók milliói számára tegyük még kellemesebb élménnyé az autózást.”