A 2,0 literes turbómotor ugyanis a jelenlegi 210 lóerő helyett az új változatban már 274 lovas. Nem épp apró lépés. A négyhengeres motor új, kettős megfúvású turbót és 53 százalékkal nagyobb töltőlevegő-hűtőt kapott. A maximális nyomaték 302-ről 374 Nm-re nőtt.
Nem maradt érintetlenül a váltózó szívócsőhosszal és változó szelepvezérléssel is megfűszerezett V6-os motor sem. A 3,8 literes motor eddig 303 lóerőt nyújtott, ám a frissítés nyomán 348 LE a teljesítménye. A maximális nyomatéka 40 newtonméterrel bővült, eléri a 400-at is. Ezzel a Genesis öt másodperc alatt eléri a százas tempót, a végsebessége pedig 240 km/óra.
Mindkét modellhez hatfokozatú manuális sebességváltó jár alapesetben, de plusz pénzért immár kérhető a Hyundai nyolcsebességes automatája is, amely a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható. Már önmagában a hátsókerék-hajtás ténye izgalmas vezetési élményt kínál a Genesis kupéval, de ez még fokozható a szintén feláras önzáró differenciálmű megrendelésével. A sportkupéhez emellett különféle sportos kiegészítők is elérhetők, sőt pályanapokra is alkalmassá tehető.