Hiába a kifinomult luxus, vannak a világnak olyan szegletei, ahol egy BMW Hetes, Mercedes-Benz S-osztály nem alternatíva. Ahol még a sima földút is ritka, oda igazi terepjáró kell. A Hummer H1-esből már nincsen személyautós változat, a Renault Trucks viszont mostantól civil változatban is megkezdi a Sherpa forgalmazását.
Nem egy szimpla terepjáróról van szó. A Renault katonai járműveket gyártó vállalata, a Renault Trucks Défense által tervezett, taktikai és logisztikai harci műveletekhez szánt Sherpa Light félúton van az összkerekes terepjáró és a teherautó között. A Renault közleménye szerint bármikor képes bármit, bárhová elszállítani.
A Sherpa megerősített acél alvázra épül, kettős áttételű merev hátsó híd differenciálzárral és állandó összkerékhajtással szerelik. Hatvan fokos első terepszögeinek és 600 mm-es hasmagasságának köszönhetően könnyedén boldogul terepen, akár 750 mm-es gázlókon is képes átkelni, és megbirkózik a 40 százalékos lejtőkkel és emelkedőkkel is.
A Sherpa 4,76 literes motorja is igazán impozáns, nem is a 215 lóerős teljesítmény, hanem az 1200-as fordulatszámtól előálló 800 Nm-s nyomaték miatt.
Háromféle változat készül a Sherpából, valamennyi változatban szerepel légkondicionáló és állóhelyi fűtés, kérhető GPS, csörlő, spéci abroncsok, változtatható keréknyomás.
A Sherpa Scout 4 üléses, kifejezetten a vadászat, a tereprali és az extrém sportok szerelmesei számára fejlesztették ki. A Sherpa Carrier viszont inkább teherautó, alváz-kabin és platós alváz változatban készül, amire többféle felépítmény kerülhet. 3,8 tonna felszerelést, vagy árut képes szállítani.
A legizgalmasabb a Sherpa Station Wagon, amelyet a hivatalos megfogalmazás szerint „olyan feladatokra szánják, amelyeket bizonytalan politikai körülmények között kell végrehajtani. Ehhez jól jön, hogy teljesen páncélozott karosszériával készül.
Az autó vevői várhatóan főleg Oroszországból, a Közel-Keletről és Afrikából kerülnek ki. A nagyobb ismertség érdekében nemcsak helyi bemutatókkal promózzák a járgányt, de indul a Dakar-ralin is.