Az Opel magyarországi gyára az idei esztendőben kétszeresen is ünnepel. 20 éve lesz annak, hogy Szentgotthárdon elindult előbb az autó-, majd a motorgyártás – ezek a magyar autóipar történelmi mérföldkövei. A jövő záloga viszont az a félmilliárd eurós beruházással épülő új motorgyár, amely már az idén év végén megkezdi a működését.
Az 1992 óta működő Opel motor- és hengerfejgyár mellett készülő új üzem évi 500 000 korszerű motort fog előállítani. A szalagokon három új generációs Opel motorcsalád darabjai készülnek majd: benzinesek és dízelek ugyanazon a soron az igényeknek megfelelő összetételben, arányban. Az új Opel motorgyár a teljes kapacitás elérésekor 800 főt foglalkoztat majd.
A kis háromhengeres benzinmotorok, négyhengeres 1,6-os benzinmotorok és szintén 1,6-os dízel motorok valamennyi tagja megfelel majd az Euro 6-os normának.
A Flex Motorgyár – összesen több mint 60 000 négyzetméteren – részben a szeptemberben átadott új csarnokban, részben az átalakított korábbi autógyári épületben kap helyet. Ez utóbbiban lesznek a megmunkáló sorok gépei (főtengely-, blokk- és hengerfej-gyártó egységek), amelyek nagy része már megérkezett, sőt, a szerelősor első egységei is beérkeztek. Jelenleg a gépek telepítése, üzembe helyezése és képességvizsgálata van folyamatban.
Közben az újonnan felépített csarnokban a befejezéshez közelednek a belső munkák: a 30 000 négyzetméteres csarnok utolsó betonozási munkálatai még novemberben lezajlottak, azóta helyükre kerültek a nyílászárók is, a szerkezetek és csővezetékek technológiai szerelése is elkészült. A területet ezen a héten adják át a gépek telepítéséhez. A géptelepítésekben már az új kollégák is részt vesznek, ami egyben tréning is számukra, hiszen ily módon megismerik a gépeket, technológiákat.
Az új motorgyári beruházás keretében több kiegészítő létesítmény is készül. Ezek közül az egyik legfontosabb egy oktató-központ, amely áprilisra készül el. Ez az oktatási létesítmény alkalmas lesz arra, hogy a 2012-ben belépő új munkatársak, elsősorban a gépeket üzemeltető több száz operátor képzése itt megtörténhessen. Ezen túlmenően a gyártóterületen egy szimulált munkahelyekből álló szerelősor kialakítására is sor kerül, amely a gyakorlati képzést hivatott segíteni.
Bővül a szentgotthárdi gyár infrastruktúrája is, hogy az új motorgyárat megfelelően ki tudja szolgálni: a kapacitás megduplázását biztosító gépek működtetéséhez új hűtőközpont épül, ahonnan hűtővízzel látják el a gépeket. Itt a technológiai szerelések zajlanak jelenleg. A logisztikai feladatok ellátásához a gyár iparvágányát is meg kellett hosszabbítani. Mintegy 600 méternyi vágány kiépítéséről van szó, melynek szabadtéri része már el is készült, jelenleg az utolsó 100 méternyi sín építése zajlik az új épületen belül.