Erősítené pozícióját az Opel a céges vevők körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevők körében 2011-ben a legnépszerűbb márka volt – mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetője újságíróknak.
A magyarországi személygépkocsi-piacon jelenleg a vevők mintegy 70 százaléka cég, a többi magánszemély. A mélypontnak számító 2010. után tavaly 45 ezer fölé emelkedett az újautó-eladások száma, ami 3,7 százalékos bővülés.
Kovács Tamás emlékeztetett arra, hogy az Opel tavaly 5327 személyautót értékesített Magyarországon, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és ezzel az eladási lista élére került.
Az ügyvezető arra számít, hogy az idén folytatódhat az autópiac lassú kilábalása a válságból, a márka több új modellel készül arra, hogy javíthassa piaci részesedését. Kiemelte, hogy még az első félévben megjelenik Magyarországon a megnövelt hatótávolságú elektromos autó, az Ampera, amelyre a várakozásokat meghaladóan már eddig sok megrendelés érkezett.
Kovács Tamás kitért arra, hogy a regisztrációs adó csökkenésének köszönhetően a személyautóknál az új idei listaárak két százalékkal csökkentek. Megjegyezte: elsősorban a nagyobb motorokkal szerelt modelleknél jelentkezik az az előny, ami az regisztrációs adó csökkenése, valamint a gyenge forintárfolyam és az áfanövekedés eredőjeként áll össze.
Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár ügyvezetője arról számolt be, hogy a terveknek megfelelően az idén decemberben megkezdi a termelést az 500 millió eurós beruházással épülő új üzem, amely a cég legkorszerűbb motorjait fogja előállítani. Az első modulban 270 gépet szerelnek fel, ezekből 100 már beérkezett az országba. A második modulban 400 gép üzembe állítása szerepel.
Solt Tamás elmondta: az idén 210 embert vesznek fel a tavaly felvett 180 dolgozó mellé. Az üzemben oktatóközpont is létesül, amelyet a helyi iskolákkal együttműködve szerszámoznak fel.
Forrás:MTI