Készül a Porsche 911 sportosabb kivitele, a GT3 gyorsabb lesz elődjénél köszönhetően a motor nagyobb teljesítményének és a kocsi kisebb tömegének. Az autó lényege ugyanaz marad, vagyis azoknak szánják, akiknek a hagyományos 911 túl puhány és valami sportosabbat, versenyautósabbat szeretnének. A GT3 továbbra is könnyedén helytáll majd a pályanapokon is, de tökéletes alapot nyújt versenyautó-építéséhez is.

Készül a puritán Porsche 911 1
Készül a puritán Porsche 911 11


A GT3-ba a Carrera S-ból ismert 3,8 literes hathengeres boxermotor kerül, de jóval erősebb, nagyjából 460 lóerős teljesítménnyel. Ehhez képest várhatóan nagyjából 40 kilóval könnyebb, azaz 1355 kilós lehet, ezzel pedig szintén negyven kilóval nyomna kevesebbet, mint a korábbi GT3. Nagyjából 4,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára, míg végsebessége 315 km/óra körül alakulhat.

Külseje követi az új 911-ét, azzal a különbséggel, hogy új lökhárítókat és egy méretes fix hátsó szárnyat is alkalmaznak. A korábbinál nyúlánkabb karosszéria alatt nagyobb tengelytávolság és szélesebb nyomtáv szerepel. Az utastérbe versenyüléseket, kérésre bukócsövet szerelnek, extrákból viszont kevesebb lesz.

Az új Porsche 911 GT3 várhatóan ősszel mutatkozhat be, forgalmazása pedig 2013-ban kezdődhet.