A 2012-es Monte-Carlo-rali szerdai programja:
SS1 Le Moulinon – Antraigues 36.87km
SS2 Burzet – St Martial 30.48km
Szerviz A Valence (30 perc)
SS3 Le Moulinon – Antraigues 36.87km
SS4 Burzet – St Martial 30.48km
Szerviz B Valence (45 perc)
A címvédő, a Monte-Carlo-ralit ötször megnyerő Sebastien Loeb fölényesen vezet a verseny idei futamának nyitónapját követően. A Citroën pilótája ezúttal nem csak saját tempójának köszönheti elsőségét, kellett hozzá Jari-Matti Latvala (Ford) hibája is, aki egyébként kihívóhoz méltó tempót diktált.
Az első szakaszon Latvala 22 másodperccel lassabb volt Loebnél – csak negyedik volt -, annak ellenére, hogy ő szuperlágy, a francia pedig lágy gumikon hajtott. A másodikon viszont 52 másodpercet adott Loebnek 30 kilométer alatt. Ezt azért érdemes emészteni.
Latvala kipróbált egy a Ford által korábban nem használt gumikombinációt, a magával vitt két szöges gumiból egyet bal első kerékre, a másikat jobb hátra szerelték fel. Ugyanígy tett Loeb is, de a finnek nagyon feküdt ez a megoldás.
Mint George Black, a Ford gumiszakértője elárulta, azért döntöttek így, mert ha előre tették volna fel a két gumit, akkor az ugyan előnyt hoz a kanyarodásnál, fékezésnél, de az autó fara irányíthatatlan és a túlkormányozottság miatt elveszik az előny. Black azt is elárulta, hogy korábban soha nem próbálták ezt a kombinációt, még teszten sem.
Tavaly Németországban láttak a Citroënnél egy hasonló a megoldást, száraz és vizes gumik ilyen keverésével, amit új csapattagjuk, Petter Solberg is próbált és most ő volt az egyik, aki erősködött a sikere mellett.
Mindez azonban Latvalának legfeljebb a jövő évi versenyre hozhat további sikert, mert azt követően, hogy a harmadik szakaszon szinte azonos időt autózott Loebbel – megtartva fél perces előnyét-, az utolsó szakaszon felborult és összetörte a versenyautót. A pilóta és navigátora, Mikka Antilla jól vannak, de az autó nem tudott tovább menni, s mivel nincs szuperrally, így számára befejeződött a verseny. Loeb viszont űridőt repesztett az utolsó szakaszon, bizonyítva, hogy aszfalton azért ő az úr.
Sebastien Loeb a nap végére igazán egyedül maradt, legközelebbi ellenfele, a második helyre előlépő Dani Sordo (MINI) már több mint egyperces lemaradásban van, csakúgy, mint az őt 1 másodperccel követő Petter Solberg (Ford). Sordo reggel nem indult túl jól, nekiment egy hídkorlátnak és megrongálta a Countryman futóművét, az utolsó szakaszon lépett előre, ahol többeknek is gondjuk volt.
Solberg például hóra való gumikkal ment a teljesen száraz pályán, Hirvonen pedig a falat találta el, amitől a DS3 fékjei meghibásodtak. A Citroënhez idén igazolt finn két és fél perces hátránnyal csak a hatodik helyen áll. Persze ez még mindig jobb, mint az ifjú Thiery Neuville, aki bár remek időket repesztett, de a negyedik szakaszon megállt alatta a DS3-as.
Igazán kiemelkedő Sebastien Ogier teljesítménye, aki tíz WRC-t megelőzve az abszolút negyedik helyen áll a Škoda Fabia S2000-essel. Francois Delecour is bizonyította, hogy még mindig nagyon gyors aszfalton, az utolsó szakaszon abszolút második időt száguldott. A francia pilóta az összetett hetedik helyén áll, megelőzve számos fiatal tehetséget.
A 2012-es Monte-Carlo-rali állása (4/18 szakasz) 2011.01.18:
1. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC 1hour 30 perc 30.1mp
2. Dani Sordo, MINI WRC Team John Cooper Works WRC +1perc 04.2mp
3. Petter Solberg, Ford WRT Fiesta RS WRC +1perc 05.2mp
4. Sebastian Ogier, Volkswagen Motorsport Škoda Fabia S2000 +2perc 21.1mp
5. Evgeny Novikov, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +2perc 26.5mp
6. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT DS3 WRC +2perc 30.0mp
7. Francois Delecour, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +2perc 49.4mp
8. Pierre Campana, MINI WRC Team John Cooper Works WRC +4perc 09.7mp
9. Ott Tanak M-Sport, Ford WRT Fiesta RS WRC +4perc 15.3mp
10. P-G Andersson, Proton Motorsport Satria Neo S2000 +4perc 33.8mp
A részletes eredményeket erre a linkre kattintva böngészheti.
Óriási különbségek a Monte-Carlo-ralin
Az egyik pálya száraz…
a másikon áll a hó