A Monte-Carlo-rali csütörtöki programja:

SS5 Labatie d’Andaure – Lalouvesc 19.00km
SS6 St Bonnet – St Bonnet 25.22km
SS7 Lamastre – Gilhoc – Alboussi?re 21.66km
Szerviz D Valence (30 perc)
SS8 Labatie d’Andaure – Lalouvesc 19.00km
SS9 St Bonnet – St Bonnet 25.22km
SS10 Lamastre – Gilhoc – Alboussi?re 21.66km
Szerviz E Valence (45 perc)

Úgy vágott neki a mai 132 kilométernyi gyorsasági szakasznak a mezőny, hogy Sebastien Loeb már több mint egy percre elhúzott legközelebbi üldözőjétől is. A nyolcszoros világbajnok tehette volna, hogy spórol, de nem tette, inkább tovább hajszolta a Citroën DS3 WRC-t. A mára kiosztott hat szakasz közül ötön a leggyorsabb volt, de a nyolcas gyorson is csak 0,2 másodperccel szorult a MINI pilótája, Dani Sordo mögé.

Úgy okosodtak, hogy most kell annyi előnyt kiautóznia, amennyit csak lehet, miután száraz pályákon zajlott a csütörtöki versenynap, míg holnapra már ismét havat ígérnek, akkor pedig jöhet a lutri. A nap végére így az ötszörös Monte-Carlo győztes több mint másfél percre növelte előnyét.

„Könnyebb volt, mint tegnap” – nyilatkozta az utolsó szakaszt követően Loeb. „Most sokkal inkább egy normális aszfaltos rali volt. Jól éreztem magam. Próbáltam keményen hajtani, mert nem tudhatjuk, mi történik holnap. Az időjárás elromolhat. Meglátjuk!”

Nem bírnak Loebbel az ellenfelek 1
Nem bírnak Loebbel az ellenfelek 65


Ha Loebtől eltekintünk, izgalmasnak mondható a verseny Dani Sordo és Petter Solberg csatájának miatt. A MINI és a Ford pilótája másodpercekre egymástól autózott, négyszer cseréltek helyet a tabellán. Az első szakaszon Solberg megelőzte Sordót, aki a következőn visszavágott, a szervizre viszont már ismét előbbi érkezett előnnyel és hasonlóan alakult a délután is. A nap végén ismét a spanyol volt előnyben, de mindössze 3,7 másodperccel előzi meg norvég riválisát.

„Fantasztikus nap volt. Az autó nagyon-nagyon jó volt egész idő alatt és ez egy nagyszerű csata” – mondta Solberg, amire így felelt Sordo: „Jobban szeretnék Sebastien helyében lenni, másfél perccel előrébb ettől a csatától, de itt vagyok és folytatom küzdelmet. Ez egy komoly küzdelem.”
Nem bírnak Loebbel az ellenfelek 66 Mikko Hirvonené a negyedik hely, ami nem is olyan rossz, ha figyelembe vesszük, hogy a finn nem kedveli az aszfaltos versenyeket és ez az első futama a Citroënnel. Ráadásul két helyet javított ma az összetettben – ugyanakkor a Loebhöz mért 3:40 perces hátrány nagyon sok. Hirvonen elmondása szerint az autóval minden oké, a hiba benne van, még nem érzi rendesen a kocsit és túl agresszíven vezeti. Ha azonban elkapja a ritmust, akkor rendben van a dolog, amit a hatodik szakaszon autózott második idejével jelzett.

A korábbi Ford-pilóta mögött Jevgenyij Novikovot találjuk. Az orosz versenyző egyenletesen gyorsult ma és mindössze 11,1 másodperccel marad el Hirvonen mögött. Novikov a Sordo-Solberg pároshoz hasonló adok-kapokot folytatott Sebastien Ogier-vel.  

Ogier több szempontból is a nap meglepetése. A Volkswagen csapatban egy Škoda Fabia S2000-sel hajtó francia pilóta ma is szórta a remek időket, még egy abszolút negyedik időt is autózott, pedig a száraz pályán már sokkal nehezebb dolga volt a WRC-kkel szemben. Az összetettben hol ötödik, hol hatodik volt, attól függően, hogy ő vagy Novikov volt gyorsabb. Talán túl is vállalta magát, mert az utolsó szakaszon hatalmas bukás vetett véget a versenyének.
Nem bírnak Loebbel az ellenfelek 67 „A baleset egy hosszú balkanyarban történt. Az autó lesodoródott az útról és jobb oldalával becsapódott. Úgy tudom, az autó jobb oldala teljesen összetört” – nyilatkozta a Volkswagen-csapat marketing- és kommunikációs vezetője, Stefan Moser, aki ugyanakkor el volt ragadtatva, a francia fiatalok addigi teljesítményétől. „Hihetetlen autózás volt Sebastientől és Julientől” – mondta. „Most már teljesen biztosak vagyunk benne, hogy megvan a megfelelő pilótánk. Sebastien a jövő”.

A balesetben nemcsak az autó, de navigátor Julien Ingrassia is megsérült, a kezét fájlalta. Egyelőre nem tudni, mennyire komoly a dolog.

Ogier kiesésével Novikov mögött Francois Delecourt találjuk a hatodik helyen. A veterán ralis el van ragadtatva az új WRC-ktől, és most abban bízik, hogy a román kormány további 2-3 versenyre felkéri őt idén, hogy ismét képviselje őket. Mint mondta, nehéz úgy kihozni a maximumot az autóból, hogy csak egy versenyt futhat vele.  Pedig a francia mindent megtesz, annak ellenére, hogy délelőtt nem működött rendesen az átbeszélőjük és nem hallotta a navigátorát, ami nyomán egy kisebb balesetük is volt, igaz csak a lökhárító bánta.
Nem bírnak Loebbel az ellenfelek 68
„A mostani autók egyszerűen fantasztikusak, olyan könnyű vezetni és hihetetlenül nyomatékos” – nyilatkozta Delecour.” A technológia fejlődése egyszerűen hihetetlen. A Fiesta érzésre olyan, mint a Peugeot 206 WRC-t vezetni, de még agilisabb.”

A 2012-es Monte-Carlo-rali állása (10/18 szakasz) 2011.01.19:

1. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT – DS3 WRC           2óra 45perc 56.9mp
2. Dani Sordo, MINI WRC Team – John Cooper Works WRC           +1p 37.2mp
3. Petter Solberg, Ford WRT – Fiesta RS WRC                           +1p 40.9mp
4. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT – DS3 WRC                      +3p 40.4mp
5. Jevgenyij Novikov, M-Sport Ford WRT – Fiesta RS WRC           +3p 51.5mp
6. Francois Delecour, M-Sport Ford WRT – Fiesta RS WRC           +5p 19.9mp
7. Pierre Campana, MINI WRC Team – John Cooper Works WRC    +6p 49.6mp
8. Ott Tanak, M-Sport Ford WRT – Fiesta RS WRC                     +7p 0.6mp
9. P-G Andersson, Proton Motorsport – Satria Neo S2000            +10p 08.9mp
10. Kevin Abbring, Volkswagen Motorsport – Škoda Fabia S2000   +10p 31.4mp

Részletes eredményekért kattintson erre a linkre.