Befejezte profi motoros karrierjét Talmácsi gábor. A 30 esztendős pilóta menedzsmentjének keddi tájékoztatása szerint Talmácsi a Moto GP és a Superbike motoros sorozatokban is rajthoz állhatna, de olyan csapatok színeiben, amelyek nem rendelkeznek megfelelő technikai háttérrel ahhoz, hogy a győzelemért szálljon harcba.
Talmácsi Gábor négyévesen kezdett motorozni, tíz év múlva pedig már a felnőttek között indult. 1999-ben megnyerte a magyar bajnokságot. 2000-ben debütált a Moto GP sorozat brnói versenyén szabadkártyával, 2001-ben pedig már teljes évadot teljesített. Egyre jobb eredményeket elérve mind jobb csapatoknál kapott helyet, míg 2007-ben az Aspar Apriliával világbajnoki címet szerzett az 125 köbcentis osztályban.
Sajnos pályafutása ezután nem folytatódott emelkedő íven, indult a 250-esek a Moto GP mezőnyében, majd 2010-ben a Moto2-ben is. A 2011-es szezont ki kellett hagynia, mert a csapat, az Antonio Banderas érdekeltségébe tartozó Jack and Jones, amellyel szerződést kötött, röviddel az évad kezdete előtt visszalépett, Talmácsi így nem jutott megfelelő motorhoz.
„A motorsportban mindent elértem, amit szerettem volna, és bár most is vannak ajánlataim, de ezekkel a lehetőségekkel és a hozzá tartozó technikai háttérrel nem lehetne a legjobbak közé tartozni” – idézte a menedzsment közleménye Talmácsit. „A technikai sportok alapja az erős anyagi háttér, és a legkiválóbb Moto GP-csapatokhoz is magas összegeket kellene fizetni, amely a nehéz gazdasági helyzetben nehezen teljesíthető.”
A 125 kcm-es kategóriában kilenc vb-futamot nyert pilóta motoros pályafutása alatt is többször lehetőséget kapott az autósportban, versenyzett többek között a Renault Clio Kupában, a Porsche Kupában, valamint kipróbálta a terepralit is. Legutóbb a Szilveszter-ralin állt rajthoz, s az elért eredmény hatására úgy határozott, a továbbiakban ebben a kategóriában marad:
„A Szilveszter-rali nagy sikert hozott számomra, 140 indulóból az abszolút ötödik helyet értem el navigátorommal, Répa Katával. Ez egy erős eredmény és bár tudom, hogy a szezon alatt még sokat kell tanulnom, de a célom hogy a kategóriámban a legjobbak között legyek.”
Talmácsi hozzátette, saját motoros csapatot is szeretne indítani a magyar bajnokságban és hosszú távú célja egy világszintű magyar istálló irányítása, ennek első lépése a 2012. évi tervek teljesítése.
„Szívügyemnek tekintem a fiatal tehetségek képzését, éppen ezért saját csapatot kívánok létrehozni, amelynek két versenyzője ebben az évben a hazai bajnoki futamokon versenyezne” – mondta. „Céljaim között szerepel a fiatalok teljes körű felkészítése. Ezen program kapcsán egy stratégiai szövetség kialakítására kerül sor. A MAMI (Magyar Motorkerékpár Szakközép- és Szakiskola) egyik speciális tantárgya a versenyszerelő képzés, így a legügyesebb diákok segítik majd az alakulatot, ezzel lehetőséget biztosítok számukra is a fejlődésre, a tapasztalatszerzésre. Tervezem, hogy együttműködünk a Testnevelési Egyetemmel, ahol most folytatom tanulmányaimat. A pszichológia tanszék segít felkészíteni a versenyzőket, mert a fizikai felkészülés mellett ebben a sportban nagyon fontos a helyes gondolkodás, továbbá az iskola segít a fizikai felkészülésben is. Fontosnak tartom, hogy az alapoknál kezdjem el a munkát a fiatal versenyzőkkel, próbálok számukra megfelelő hátteret biztosítani a versenyzéshez, a fejlődéshez, a felkészüléshez.”
Forrás: MTI