Mint korábbi cikkünkből kiderül, a főpolgármester a BKV finanszírozásának megoldására nyolc lehetőséget tárt a kormány elé, amelyből a gazdasági tárca csak egyet támogat: a havi tízezer forintos úthasználati díjat. Ezt az Index szerint a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kellene váltani, papíralapú matrica formájában.
Tarlós István kijelentette, „a mai hírek nem a főváros vezetésének az álláspontját tükrözik”. A matricás útdíj bevezetésére vonatkozó elképzelés nincs a javaslatok között – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a főváros által javasolt behajtási díj teljesen más, nem lehet egyenlőségjelet tenni a kettő közé. A főpolgármester véleménye szerint „ha egy kerületi polgármesternek ilyen javaslata van, azt a maga nevében adja elő”.
Elmondta: a főváros kormánynak küldött javaslatai között szerepel az úgynevezett dugódíj, ami egy behajtási díj, de nem hasonlít a matricás javaslatra. Ennek a technikai feltételeit is biztosítani kell, ami csak uniós támogatással képzelhető el – tette hozzá.
A városvezető a fővárosi javaslatok között említette továbbá a zárolt normatív támogatás mielőbbi felszabadítását. Mint ismertette, ez a 32 milliárd forint havi bontásban érkezik a fővároshoz, ebből nem lehet az adósságállományt kezelni. Hozzátette: lehetővé kellene tenni valamilyen helyi adófajta bevezetését, jelenleg ugyanis a fővárosnak nincs ilyen lehetősége, ami eddig volt, „azt is elvitték a kerületekhez”. Erre példaként a parkolási díjakat és az idegenforgalmi adót említette.
Tarlós István arról is beszámolt, hogy Európában mindenütt 5 százalékos áfatartományban vannak a közösségi közlekedési díjak, Budapesten viszont 27 százalékosban, ami szerinte tarthatatlan.
Forrás: MTI