Nemcsak az élőlényeket gyötri meg az időjárás. Az éjszakánként mínusz 10 fok alatti fagy az autóknak is betesz
Legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák és nem távirányítós, kulccsal nyíló zár esetén a zsebünkben zárolajzó jégoldó

Legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák és nem távirányítós, kulccsal nyíló zár esetén a zsebünkben zárolajzó jégoldó

Legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák és nem távirányítós, kulccsal nyíló zár esetén a zsebünkben zárolajzó jégoldó


Ez sajnos kuka – hallotta az autóvillamossági műhelyben Rácz Tamás és mit volt mit tenni, főszerkesztőnk tegnap kifizetett egy új akkumulátort a család Voyagerébe. Az utóbbi napok szokatlan hidege kemény igénybevétel az autóknak, nem véletlenül adja fel oly sok autó akkumulátora. Négyéves kor felett végképp ne csodálkozzunk, ha az akku felmondja a szolgálatot.

Hogyan bikázzunk?

Átmeneti megoldásként a kocsit életre keltheti a bikázás, a hiányzó árammennyiség leszívása egy működő autó akkumulátorából. Először a donor akkumulátorának pozitív pólusát kössük a lemerült akkus kocsi pozitívjához, aztán jöhet a jó akku negatívja és a másik karom mehet a gyenge autó motorblokkjára, talán így beindul.

Ha az akku annyira elhagyta magát, hogy még kerregés sem érkezik az indítómotor felől, a két telep összekötésével a másik kocsi akkumulátoráról felölthetjük a gyengét. 2500 körüli fordulaton érdemes járatni a motort, mert alapjáraton alig termel a generátor és nem jutna áram az összekötött autó telepébe is.

Elromlanak az autók a nagy hidegben 12

10-15 perc töltés után próbáljunk újra indítózni! Ha jár a motor, a kábelt fordított sorrendben kell lebontani. Nem javasoljuk, de szükség törvényt bont alapon csináltunk már bikakábelt megblankolt hosszabbítóból.

Bajban a hűtőfolyadék

Az elgyengülő telep megakadályozza a motor beindítását, de ennél súlyosabb következményekkel járhat a hűtőfolyadék megfagyása. Ha ősszel elmaradt, benzinkutakon legalább most érdemes megméretni a hűtőközeg fagyáspontját. Mínusz 30 fokig legyen jó, mert a jég szétfeszítheti a motort, ha pedig jégdugó keletkezik a rendszerben, attól felforrhat a hűtővíz, károsodhat a hengerfejtömítés és a hengerfej.

A párától az ajtóhoz fagyhat gumitömítés

Baj lehet a fémhez fagyó ajtótömítésekkel, de ez megelőzhető. Elég a kédereket megtisztítani, majd áttörölni gyógyszertárban beszerzett glicerinnel vagy befújni szilikonos spray-vel. Jó hír, hogy a gázolaj dermedésétől, a paraffin kiválásától nem kell tartani, a töltőállomásokon kapható gázolajnak bírnia kell a mínusz 20 fokos hideget is.

Ezekben a napokban különösen fontos, de a teljes téli időszakra igaz, hogy legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák és nem távirányítós, kulccsal nyíló zár esetén a zsebünkben zárolajzó jégoldó.