Az utóbbi évtizedben Le Mans az autósportok közül nagyban hasonlít a Dakarra abból a szempontból, hogy mindkettőben egy-két autómárka van csak, amely komolyan invesztál a győzelembe. Mögöttük sokkal kisebb költségvetésű, egész más hátterű csapatok következnek.

Kiszállt a Peugeot, jön a Toyota, visszatér a Porsche

Amióta anyagi okokból a Peugeot kivonult a Le Mans-versenysorozatból, félő volt, hogy az Audinak nem marad ellenfele, de a helyzet javulhat. A Porsche visszatérése már tény, a Toyota TS 030 HYBRID versenyautóját pedig menni is láttuk már.

Az Audi azonban nem engedi át harc nélkül a terepet a Toyotának a belső égésű és villanymotoros versenyautók között: idén két Audi prototípus is hibridtechnikával indul a 24 órás versenyen.

Hibrid lesz, ennyit tudni róla

Az új autóról semmi közelebbit, képeket sem közölt a gyár (a cikk képein a dízel R18 tesztel, valószínűleg Ecclestone úr egyik birtokán, a Paul Ricard-versenypályán). Alighanem zárt karosszériás lesz, bár kezdetben a kötelező klímaberendezés miatt ezt nem kedvelték a csapatok. A nyitott versenygépekhez elő nem írt légkondi valóban többletsúly és újabb hibaforrás, de ezt kompenzálják a kabin előnyei az aerodinamika terén.

Az újdonság mellett az Audi két R 18 TDI-t is indít a legendás versenyen, amelyet 2000 óta összesen tíz alkalommal nyert meg, Az Audi 2006-ban győzött először dízelmotorral, elsőként a verseny történelme során.