Információink szerint hibrid hajtásrendszerek fejlesztésével és esetleg gyártásával bővülhet az Audi profilja Győrben
Az A3 szedánnal teljes autógyárrá bővül a győri Audi

Az A3 szedánnal teljes autógyárrá bővül a győri Audi

Az A3 szedánnal teljes autógyárrá bővül a győri Audi


Érdekes állásajánlatra bukkantunk az Audi karrieroldalán. A hirdetésben elektromos- és hibridhajtású járművek fejlesztésére keresnek mérnököt, aki „A külföldi fejlesztőközpontokkal szorosan együttműködve fejleszti és optimalizálja a hajtásláncba integrált villamos gépeket, továbbá részt vesz az ehhez kapcsolódó gyártási folyamatok és technológiák kidolgozásában. E munkakörben Önnek lehetősége nyílik a jövő elektromos- és hibridhajtású járműveinek fejlesztésében való részvételre.” – olvasható a honlapon.

Fejlesztés igen, gyártás nem?

A győri Audi sajtóosztályán a hibridfejlesztő mérnökök toborzását megerősítették, de hibridhajtások gyártásáról nincs szó – válaszolták megkeresésünkre.

Jelenleg az RS3, a TT és az A3 Cabrio készül a magyar Audi-leányvállalatnál

Jelenleg az RS3, a TT és az A3 Cabrio készül a magyar Audi-leányvállalatnál

Jelenleg az RS3, a TT és az A3 Cabrio készül a magyar Audi-leányvállalatnál


Öt mérnököt vesznek fel a tavasz folyamán és küldenek ki Ingolstadtba, az Audi központjába, ahol az elektromos hajtások fejlesztését tanulmányozzák. A cél a győri bázis kompetenciájának megteremtése arra az esetre, ha elektromos motorok fejlesztésére kellene pályázni a konszern más mérnöki központjai ellenében.

Ez az idő talán nincs is olyan távol, és merészebb fantáziával elképzelhető, hogy ennél több is történhet Győrben. Beszállítói körökből lapunk úgy értesült, hogy megkezdődhet a lehetséges partnerek feltérképezése is, akik beszállítóként részt vennének a hibrid- és elektromos hajtásrendszerek gyártásában. Hangsúlyozzuk, hogy ez feltételezés.

4, 5, 6, 8, 10 és 12 hengeres motorok

Összesen 160 ezer köbméter betont és 35 ezer tonna acélt használtak fel az építéshez

Összesen 160 ezer köbméter betont és 35 ezer tonna acélt használtak fel az építéshez

Összesen 160 ezer köbméter betont és 35 ezer tonna acélt használtak fel az építéshez


Győr az Audi, egyben a Volkswagen-konszern súlyponti motorgyára. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. tavaly összesen 1 883 757 motort gyártott, 14,3 százalékkal felülmúlva a 2010-es mennyiséget.

Összesen 1 399 506 négyhengeres Otto- és dízelmotor, 4434 öthengeres Otto-motor (pongyolábban benzines), 447 835 hathengeres és 27 201 nyolchengeres erőforrás készült. 2011-ben Győrben 4320 tízhengeres és 461 db V12-es motor hagyta el a gyártósort. A vállalat munkatársai 39 480 autót szereltek össze, ami 2010-hez képest 2,4 százalékos emelkedés – közölte az Audi a tavalyi év eredményeiről.

Győrből jön a négyajtós A3

A megyeszékhely a TT, az A3 Cabrio és az öthengeres RS3 összeszerelése mellett autógyárként is fontosabb szerephez jut a lépcsőshátú A3 megjelenésével. Több mint 900 millió eurós (262,8 milliárd Ft) beruházással épül a teljes gyártási folyamatot lefedő új járműgyár, amelyben présüzem, karosszériagyártás, fényezőüzem és szerelde is működik.

Több mint 260 milliárd forintos beruházással épül a teljes gyártási folyamatot lefedő új járműgyár, amelyben présüzem, karosszériagyártás, fényezőüzem és szerelde is működik majd

Több mint 260 milliárd forintos beruházással épül a teljes gyártási folyamatot lefedő új járműgyár, amelyben présüzem, karosszériagyártás, fényezőüzem és szerelde is működik majd

A földmunkák során naponta több mint 20 ezer köbméter földet mozgattak meg, a bruttó építési terület 44 focipálya nagyságúl, összesen 160 000 köbméter betont és 35 000 tonna acélt használtak fel az építkezéshez, a készülő gyár területén  6,1 km új út épült.

Évi 125 000 autó készül majd 2013-tól, köztük az új A3 limuzinváltozata. A beruházáshoz kapcsolódóan 2100 főt vesz fel a cég. A létszám az elmúlt évben 1200 fővel bővült, december 31-ei állás szerint 7322 munkatárs dolgozott az Audinál.