Vegyesvállalatot alapít a Suzuki Motor Corporation és a brit Intelligent Energy Holdings Plc.  üzemanyagcellás rendszerek fejlesztésére és gyártására. A két vállalat az üzemanyagcellák sorozatgyártására alkalmas technológiák fejlesztésében is együttműködik majd.

A hidrogénre szavaz a Suzuki 1
A hidrogénre szavaz a Suzuki 7


A Suzuki és az említett brit cég egyik leányvállalata már hosszabb ideje fejleszt üzemanyagcellás járműveket, köztük léghűtéses üzemanyagcellás motorkerékpárokat, amelyeket a 2007-es, 2009-es és 2011-es Tokiói Autószalonon mutattak be.

Ezek közül a Burgman üzemanyagcellás robogó 2011 márciusában – elsőként a világon az üzemanyagcellás járművek között – megkapta a teljes körű jármű-típusengedélyt, azaz több országban is bevezethető.

Az új vegyesvállalat a környezetkímélő járművek következő generációja, egy üzemanyagcellás motorkerékpár és egy személygépkocsi fejlesztésének és gyártásának hivatalossá tételére született. Így hamarabb kerülhet tömeggyártásba egy új üzemanyagcellás jármű. Várhatóan 2015-ben.

Az üzemanyagcellás járművekben a hajtóanyag általában gáz halmazállapotú hidrogén, amit nagynyomású tartályban visz magával a jármű, de tankolása így is sokkal gyorsabb (percek), mint a hagyományos villanyautóké. A hidrogén és oxigén felhasználásával az üzemanyagcellában elektromos áram jön létre, míg melléktermékként vízgőz keletkezik, így a jármű helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül üzemel. Prototípusként japánban már közlekedtek évekkel ezelőtt ilyen rendszerrel felszerelt SX4 modellek