2012 őszén várható a Mercedes Citan bemutatkozása, ami nem más, mint a Renault Kangoo csillagos változata. Az áruszállító modell a 2010-ben a Renault Nissan és a Dailmer között megkötött szerződés első modellszintű eredménye.
Ám a Renault Nissan vezetője Carlos Ghosn egy rádióinterjúban elárulta, hogy továbblépnek, a Mercedest birtokló Daimler segít a francia autógyárnak a drágább modellek fejlesztésénél és értékesítésénél is. Korábban a Renault próbálkozott a Safrane, az AvanTime és Vel Satis modellekkel, de mindegyik utód nélkül tűnt el, újabban már a Laguna sem teljesít túl jól. A Renault jelenlegi csúcsmodellje a Koreában készülő Latitude, amely a Škoda Superb és a Subaru Legacy mögött a harmadik helyen szerepel a szegmensében Európában.
A Renault nemcsak szaktudást kap, de használhatja majd a Mercedes padlólemezét, ami azt sejteti, hogy hátsókerék-hajtású modell is születhet. A tervek szerint a Lagunából egy emelt magasságú crossover modell születik, de visszatér a Vel Satis és jön az új Espace is. Utóbbi lehet a mercis modell, 2014-re születhet meg.
A 2010-es részvénycserével megpecsételt összefogás eredményeként közös kis és kompakt modellek, valamint üzemanyag-takarékos motorok jelennek meg. A kisautók gyártásában gyenge Daimler a Renault kompakt autók gyártásában szerzett tapasztalataiból profitálhat, a Renault és a Nissan pedig a Daimler motorgyártás terén szerzett tapasztalatait hasznosíthatja. Az említetteken túl a következő smart a Renault Twingo alapjaira épül. 2013-ban mutatkozik be.