Használtként Opelt vagy Suzukit veszünk 1
Magyarországon 2011-ben összesen 440 ezer használt gépjármű került új tulajdonoshoz, a 2010. évi 419 ezer után – derül ki a Weltauto elemzéséből.

Az országos hálózattal rendelkező használtautó-kereskedő kimutatása szerint hazánkban továbbra is a kisméretű, és az alsó-középkategóriás autók számítanak elérhetőnek, ugyanis a tranzakciók közel 60 százalékát ilyen kocsiknál jegyezték 2011-ben. A felső-középkategória 16 százalékot ért el, amely minimálisan múlja felül e szegmens korábbi teljesítményét.

Használtként Opelt vagy Suzukit veszünk 11

A márkák közötti rangsorban 2011-ben is az Opel végzett az élen 14,44 százalékos piaci részesedéssel (63 636 db), mögötte a Suzuki zárt 11,43 százalékkal (50 364 db), a harmadik helyet pedig a Volkswagen szerezte meg 9,24 százalékkal (40 704 db).

A prémium kategóriás autók közül a BMW vezet idehaza, a bajor márka a tizenegyedik helyen zárta az összesítést 13 222 autóval, tizenharmadik lett a Mercedes 12 536 gépkocsival, és egy hellyel hátrébb végzett az Audi, amelyből 12 336 darabot vettek használtan.

Használtként Opelt vagy Suzukit veszünk 12

Típusbontásban nem változik a helyzet az éllovasok körében, ugyanis ebben a rangsorolásban az Opel Astra az első, 2010-hez képest 2178 darabbal többet adtak-vettek. Ezt követte a Suzuki Swift, majd a Volkswagen Golf. A vásárolt autók életkor tekintetében nagyon eltérőek, egy tendencia azonban típustól függetlenül megfigyelhető: a kimutatások alapján a hat-hét, a tíz- és a húszéves autók esetében megugrik az átírások száma.

Használtként Opelt vagy Suzukit veszünk 13

Területi megosztásban Budapesten (114 773 db), és Pest megyében (58 678 db) volt a legtöbb autóvásárlás, ezt követte Bács-Kiskun megye (23.055 db), Borsod-Abaúj-Zemplén megye (21 900 db) és Csongrád megye (20 454 db) az éves összesítésben. A sor végén Vas megye (9730 db), Tolna megye (8797 db) és Nógrád megye (5474 db) áll.

„Az újév kezdete ismét kételyek elé állítja a használtautó-kereskedőket, ugyanis például a csökkenő regisztrációs adó hatása most lesz igazán érzékelhető. Az már tavaly is látható volt, hogy növekedésnek indult a használtautó-import, mivel akkor 31 000 autót hoztak be az országba, ami megközelítőleg a duplája a 2010-es importnak. Ez a tendencia azzal magyarázható, hogy hiánycikk lett hazánkban a fiatal, minőségi használt autó, amit külföldről pótolnak a kereskedők és a magánszemélyek egyaránt. Mivel január elsejétől csökken a regisztrációs adó, a vásárlók várhatóan nagyobb kockázatot vállalva idén még több autót hozhatnak majd be az országba” – fejtette ki Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.