Az európai autópiac gyengélkedése rányomta a bélyegét a PSA Peugeot Citroën tavalyi eredményeire is: a kontinens második számú autóipari csoportjának profitja a felére esett, működési szinten pedig veszteséget termelt. A társaság az idén is nehéz időkre számít, miután a verseny éleződése és a kereslet lanyhulása miatt már tavaly is másfél százalékkal csökkent az értékesítés, 3,5 millió darabra.

A PSA Peugeot Citroën szerdai közlése szerint csoportszinten az adózott nyereség 588 millió euróra (170 milliárd forint) ment vissza tavaly az egy évvel korábbi 1,13 milliárd euróról (329 milliárd forint). Üzemi szinten 92 millió euró veszteséget kellett elkönyvelnie az autóipari divíziónak, egy évvel ezelőtt még több mint 600 millió euró volt a nyeresége. Elsősorban a második félévben ült le az eladás, így az első félévben megszerzett profitot elvitte a június-december között keletkezett veszteség.

Csoportszinten 27 százalékkal esett az üzemi eredmény 1,32 milliárd euróra 1,80 milliárdról, miközben a bevételek 7 százalékkal közel 60 milliárd euróra nőttek.

A társaság folytatja költségtakarékossági programját, sőt az idén 200 millió euróval egymilliárdra növeli a megtakarítandó összeget, ez további többezres leépítéssel járhat. Emellett megválik bizonyos üzletrészektől mintegy másfél milliárd euró értékben.

A PSA Peugeot Citroën vezetése arra számít, hogy az idén 5 százalékkal csökkennek az eladások a legfőbb piacának számító Európában, Franciaországban a visszaesés elérheti 10 százalékot. Jók a növekedési kilátások viszont Kínában, Latin-Amerikában, Oroszországban.

Forrás: MTI