Tíz év múlva sem villanyautózunk 1
Tíz év múlva sem villanyautózunk 7 A több mint 200 globális autógyártó, beszállító és kereskedő vállalat vezetői között végzett felmérés szerint a szakemberek egyelőre bizonytalanok abban a kérdésben, hogy melyik üzemanyag-technológia válik optimálissá és uralkodóvá az elektromos autókban 2025-re – tűnik ki a KPMG „Global Automotive Executive Survey” című nemzetközi kiadványából.

Világszerte úgy gondolják, hogy a hibrid járművek vezethetik a piacot és válhatnak vonzóvá a befektetők számára,  a full hibrid és a plug-in hibridek vezetik majd a piacot, a harmadik helyen pedig üzemanyagcellás (a villamos energiát hidrogénből előállító) autók szerepelnek majd. A felmérés szerint idén fejlődött az akkumulátor- és üzemanyagcellás technológia, és arra is mutatnak jelek, hogy a válaszadók az üzemanyagcellát preferálják. Mindenesetre a bizonytalanság továbbra is megmaradt.

Japánban és Kínában valószínűleg más lesz a fejlődés iránya, előbbiben a válaszadók 46 százaléka, utóbbiban 33 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az akkumulátoros elektromos járművek lesznek a legnépszerűbbek, ezt követik majd az üzemanyagcellás villanyautók.

Annak ellenére, hogy a felmérésben részt vevők 76 százaléka szerint a fogyasztók számára az üzemanyag-hatékonyság az első számú szempont, melyet 65 százalékkal a környezetbarát technológia követ, a válaszadók kétharmada szerint az elektromos járművek részesedése a világpiacon nem fogja meghaladni a 15 százalékot 15 éven belül. A felmérés eredményei szerint ugyanakkor Kínában, Japánban, és más, nagy fejlődési potenciállal rendelkező piacokon az elektromobilitás várhatóan hamarabb utat tör magának.

A megkérdezettek kétharmada szerint a következő 5 évben a belsőégésű motorok optimalizálása nagyobb hatékonysághoz vezethet és nagyobb széndioxid-kibocsátás csökkenést eredményezhet, mint a jelenlegi elektromos technológiák.