Úgy tűnik fel, megkezdődött az átállás a négyhengeres, szívómotoros benzinesekről a háromhengeres, feltöltött motorokra az alsó középkategóriában.

Focus, Mégane, Astra

A hazai piacon a Ford lépett elsőként: a tömegméretekben értékesített európai autók közül a Focus – többek között a szentgotthárdi háromhengereseket kapó Opel Astrát megelőzve – lecseréli eddigi Ti-VCT nevű 1,6-os motorjait az új, GTDi EcoBoost nevű turbós motorokra. (A Renault is hasonló lépést tervez, de ők az 1,15 literes négyhengerest rakják a modellfrissítés utáni Mégane-be és Scénicbe 115 lóerővel, 190 Nm nyomatékkal.)

Mi már vezettük

Az új fejlesztésű motorokat nemrég exkluzív menetpróbán próbálta ki Gajdán Miklós, az Év Autóját megválasztó nemzetközi zsűri egyik magyar tagja (hazánkat Surányi Péter, az Az autó című lap főszerkesztője képviseli még). Kollégánk tapasztalatait ebben a cikkben találjátok a túltöltéssel 200 Nm nyomatékú, de a szabványos ciklusban csak 5,0 litert fogyasztó motorgenerációról.

Az importőr weboldalán található árlistában a cikk megjelenésekor még nem voltak benne az új motorok, de lapunk hozzájutott az elfogadásra váró listaárakhoz. Az Ambiente nevű alapmodell a 100 lóerős turbómotorral, ötajtós változatban 4 690 000 forintba kerül listaáron.

Hazánkban is kapható a Ford Focus a legújabb fejlesztésű benzines turbómotorral. A háromhengeres motornak nincs felára a leváltandó négyhengeresekhez képest

Az új motorcsalád még idén megjelenik a B-Max és a C-Max egyterűekben is

Az új motorcsalád még idén megjelenik a B-Max és a C-Max egyterűekben is

Áremeléssel nincs felár

A 100 és 125 lóerős új motorok egyforma összegért kaphatók a velük teljesítményben összevethető, 105 illetve 125 lóerős, de kisebb nyomatékú és magasabb fogyasztású, atmoszférikus ezerhatosokkal. Az eddigi motorok ára ugyanis 30 ezer forinttal megnőtt az előző árlista kiadása óta. Egy ideig a két motorgeneráció együtt lesz piacon, idővel az új fejlesztésű motorok leváltják a régieket.

Olcsóbb lett a négyajtós, drágább az ötajtós és a kombi

Érdemes megjegyezni, hogy az összes Focus ára megváltozott. A négyajtós karosszériájú, benzinmotoros modellek bruttó ára 90 000 forinttal csökken, míg a dízelmotoros lépcsőshátú Focusok ára 20 000 forinttal alacsonyabb a legfrissebb árlista szerint. Az ötajtós és a kombi modellek ára benzinmotor esetén 30 000 forinttal nő, míg a TDCi változatok ára 100 ezer forinttal lett magasabb az új árlista kiadása óta.

4,7 millió forintba kerül a legolcsóbb Focus az új motorral

4,7 millió forintba kerül a legolcsóbb Focus az új motorral

Néhány ötajtós Ford Focus-modell listaára a régi 1,6-os szívó- és az új ezres turbómotorokkal

Ambiente: 1,6 Ti-VCT (105 LE) 5 fok.- 4 690 000 Ft
Ambiente: 1,0 GTDi EcoBoost, 100 LE 5 fok.- 4 690 000 Ft

Trend: 1,6 Ti-VCT (105 LE) 5 fok.- 4 955 000 Ft
Trend: 1,0 GTDi EcoBoost, 100 LE 5 fok.- 4 955 000 Ft

Trend: 1,6 Ti-VCT (125 LE) 5 fok. – 5 055 000 Ft
Trend: 1,0 GTDi EcoBoost, 120 LE 6 fok. – 5 055 000 Ft