A Volkswagen-csoporthoz tartozó Bentley autómárka 2017-ig megduplázná eladott autóinak számát – közölte a márkaigazgató Wolfgang Dürheimer az Automotive News Europe autóipari szaklapnak adott interjúban.
„Ötéves időtávban el szeretnénk érni az évi 15 ezer eladott autót, s ezt kizárólag a meglévő modellportfólió révén” – forgalmazott. Az előző évben a Bentley márka értékesítései 37 százalékkal 7003-ra nőttek, s két veszteséges év után ismét nyereséget mutatott fel a brit luxusmárka.
Dürheimer az interjúban elmondta: 2012-ben „robusztus, kétszámjegyű növekedési számot” kívánnak elérni, s célként jelölte meg, hogy elérjék a legutóbb 2007-ben tapasztalt 10 ezer feletti eladási számot. A vezérigazgató szerint a márka legnagyobb piacává – az Egyesült Államokat megelőzve – Kína léphet elő 2012-ben.
Dürheimer nyilatkozatában a „meglévő portfolióra” érdemes figyelni, hiszen a tervek szerint a Bentley hamarosan egy új szabadidő-autóval bővíti a kínálatát, s ezzel az értékesíti darabszámok is jelentősen nőhetnek.
A Volkswagen-csoport, a szintén német BMW-csoporttal folytatott élénk versengés után vásárolta meg 1998-ban a Bentley autómárkát. A BMW végül akkor a Rolls-Royce márkát szerezte meg, amely addig egy vállalatcsoportban volt a Bentley-vel.
Forrás: MTI