Az amerikai autópiacon legnagyobb befolyással rendelkező minőségi rangsorban, a Consumer Reports magazin által összeállított éves listán a Subaru szerezte meg az első helyet. 75 pontot gyűjtött a japán márka, amely története során először volt a legjobb az értékelésben. Az újság az Impreza, a Legacy és az Outback modelleket emelte ki mint a márka sikerének kulcsait.
A Consumer Reports vizsgálja a járművek teljesítményét, kényelmét, használhatóságát és megbízhatóságát is.
A ranglista második helyét a Mazda vívta ki magának 74 ponttal, a Toyota pedig 73 ponttal a harmadik helyre került. Utóbbi immár ötödik éve mindig a legjobb három között szerepel. Az elmúlt négy éven át listavezető Honda 72 pontot szerzett, ezzel a negyedik helyre csúszott vissza a 13 nagy autógyár rangsorában.
„Változatlanul japán gyártók foglalják el a legfelső öt helyet, de előnyük már csökken” – mondta David Champion, a magazin autóipari minőségellenőrzési központjának a vezetője. „A Honda és a Toyota néhány legutóbbi modelljén meglátszik a költségcsökkentések hatása” – tette hozzá.
A legnagyobb javulást a Mazda érte el, 9 pontot adva elmúlt évi eredményéhez a hetedik helyezésről szökött fel a másodikra. A javulás részben két viszonylag rossz minősítésű modell feladásának volt köszönhető.
A Chrysler 8 ponttal javított eredményén, de még ezzel együtt is 51 ponttal az utolsó helyre szorult a listán. Miközben a Chrysler a második legnagyobb javulást érte el, a Ford a legnagyobb visszaesést szenvedte el, és a tizedik helyre esett vissza a tavalyi ötödikről.
Az európai márkák közül a Volvo szerepelt legjobban 64 ponttal, ami a hatodik helyezést biztosította számára a rangsorban. Az ötödik helyet a Nissan szerezte meg 64 ponttal.
A Hyundai és a BMW 63 pontot érdemelt ki a minőségi tesztben, a Volkswagen pedig 62 pontot. A Mercedes-Benz 58 pontot, a General Motors 56 pontot szerzett.
Forrás: MTI