A főváros nem helyezi újra forgalomba a Budaörsi úton, az M1-M7 autópálya bevezető szakaszán tavaly nyáron kialakított buszsávot; a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a képviselők 27 igen és 3 tartózkodás mellett fogadták el az erről szóló határozatot.
Az eredeti projektet 2008 decemberében egyhangúlag fogadta el az akkori közgyűlés. A buszsávot az M1-M7 autópálya közös bevezető szakaszán, a Nagyszőlős utcai felüljárónál 2011 májusában festették fel. A hónap végétől az autósok a belváros irányába az addigi kettő helyett egy sávon haladhattak, emiatt jelentős torlódások alakultak ki. Ezt követően Tarlós István főpolgármester tavaly június 2-án függesztette fel a sáv üzemeltetését.
A szerdán elfogadott előterjesztés szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a buszsáv 2011. május végi kijelölésekor szembesült a forgalmi hatásokkal, a kialakult dugókkal, amelyek a Dayka Gábor utcától kitolódtak az autópályára.
Tarlós István emiatt azonnali hatállyal felfüggesztette a buszsávok üzemeltetését és az uniós társfinanszírozású projekt műszaki tartalmának felülvizsgálatát kérte, amelyet a BKK végzett és végeztetett el. A szervezet forgalmi szimulációk elkészítését kérte, ennek keretében számítógépes szimuláció készült, amelynek eredménye után nem javasolták a szakemberek a buszsáv újbóli megnyitását.
A BKK vizsgálta azt is, hogy a projekt teljesülése érdekében más, kapcsolódó helyszínen ki lehet-e alakítani buszsávot, de kiderült, hogy ez nem lehetséges. Emiatt a főváros eláll az uniós támogatás összegét is tartalmazó támogatási szerződéstől, a lépés szankciót nem von maga után – tartalmazza az elfogadott előterjesztés.
A projekt része volt a régi Budaörsi úton, valamint a Hegyalja úton is egy-egy buszsáv kijelölése, ezeket korábban már üzembe helyezték, a szerződéstől való elállás nem befolyásolja működésüket.
A Budaörsi úton tavaly májusban megváltozott forgalmi rend, a kialakult dugók miatt nyílt levelet írt Tarlós Istvánnak Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere, míg Budaörs független polgármestere, Wittinghoff Tamás tárgyalásokat kezdeményezett a BKK-val. A Levegő Munkacsoport és az LMP közleményben üdvözölte a buszsáv kialakítását, de a párt megjegyezte: a bevezetésre „kapkodva és elnagyoltan került sor”.
Forrás: MTI