Mégsem buknak az autósok 1
2011. július 1-jétől lépett életbe az új bonus-malus szabályozás, amely értelmében a gépjárművek üzembentartóinak besorolását a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer (KKNYR) kezeli és tartja nyilván.

A főpróbát a 2012-re érvényes átkötésekhez kapcsolódó ellenőrzések jelentették. Egyes estekben a hiányzó vagy téves adatok miatt nem volt lehetséges a kárnyilvántartásból egyértelműen megállapítani a besorolást. Mivel a biztosítási titokra vonatkozó szabályok szerint a biztosítók egymás között nem cserélhetnek adatot, így a szerződés megkötésétől számított 45. napig (általában február 14.) a biztosítónak értesítést kellett küldenie az ügyfélnek, hogy ő pótolni vagy helyesbíteni tudja a szükséges adatokat.

Az értesítést követően már az ügyfélnek kellett intézkednie annak érdekében, hogy megfelelő besorolásban maradjon. Minderre pedig csupán két hete maradt: ha nem sikerült, akkor elvileg február 29. után a jogszabály szerint A0-ba kell a szerződését sorolni.

Ám most a  Nemzetgazdasági Minisztérium jogértelmezése megerősítette, hogy a kgfb-szerződők korábban megszerzett bonus-malus osztályba sorolásukat nem veszthetik el, ha azt a KKNYR-ből nem sikerül a jogszabályi határidőn belül lekérdezni, igazolni. Miután sikerült a korábbi biztosítók nyilvántartásában a helyes, korrigált adatokat megadni, azok a KKNYR-ben is megjelennek, és az új biztosító ezek alapján visszamenőlegesen is jogosult a valós bonus-osztályba sorolni az autóst.

Szakértők korábban nagyjából 50 000-re tették azon autósok számát, akik a rendszer hibája miatt bukhatták volna olcsóbb biztosításukat. Nekik ez mindenképpen jó hír.

Forrás: K&H biztosító