A 2012-es Mexikó-rali vasárnapi programja:
SS21 Super Special 5 4,42km
SS22 Guanajuatito 54,30km
SS23 Derramadero 10,58km
SS24 Power Stage 5,46km
Bár Sebastien Loeb jelentős előnnyel vágott neki a Mexikó-rali zárónapjának, a francia vasárnap sem lassított, sőt tovább növelte előnyét. Végül Mikkor Hirvonent több mint negyven másodperccel megelőzve nyerte meg a rali-világbajnokság harmadik versenyét. A nyolcszoros bajnok egész verseny alatt remekül hajtott, pénteken napközben vette át a vezetést és fokozatosan lépett el üldözőitől, a meleg, poros, szikláktól, gödröktől hemzsegő, autópusztító versenyen.
A Citroën versenyzője sorozatban hatodik alakommal nyerte meg a versenyt, idén annyiban volt könnyebb dolga, hogy a bevezetett időmérőnek köszönhetően már pénteken sem kellett elsőként indulnia, jó edzéseredménye nyomán tiszta pályán hajthatott.
Teljes pályafutását tekintve ez már a 69. elsősége, idén ez a második győzelme, így természetesen ő vezeti a bajnoki pontversenyt is. A győzelemért járó 25 pont mellé plusz kettőt gyűjtött a power stage-en elért második helyével.
„Nagyon elégedett vagyok” – mondta Loeb. „Mindig nyerek itt. Ez egy nagyszerű eredmény a csapatnak is, hiszen Mikko a második, így az első két helyet megszereztük” Hirvonen gyorsan, hiba nélkül versenyezett, de Loeb gyorsabb volt.
Valóban, a Citroën is remekül áll a bajnokságban, hiszen eddig is vezettek, most pedig maximális ponttal távoztak a közép-amerikai versenyről, miközben a Ford ismét csak egyik versenyzője révén szerzett pontot.
Jari-Matti Latvala ugyanis két szakasszal a vége előtt kiesett a versenyből. A finn azt mondta, hogy megzavarta, hogy az előtte rajtoló Jevgenyij Novikov balesetet szenvedett. „Azt gondoltam, hogy az autó az úton van, és tettem egy mozdulatot, hogy elkerüljem, ettől az én autóm lesodoródott és felborult. Sokat küzdöttem, hogy visszajussunk a pályára.” Mint kiderült, hogy Novikov szólt a nézőknek, hogy jelezzenek az érkezőknek, hogy lassítsanak, de a nézők nem tették meg.
A finn autója működőképes maradt, de egy defektes kerék cseréje további időt vett igénybe, végül a hetedik helyre csúszott vissza. Bár az utolsó előtti szakaszra saját lábán érkezett a kocsi, a felügyelők nem engedték elrajtolni, mert megsérült a Fiesta bukócsöve, így fel kellett adni a versenyt.
Latvala nagyon gyors volt, talán a leggyorsabb, pénteken még vezette is a versenyt, de eltalált egy követ és eltört a bal első futóműve. Folytatta a száguldást, úgy tűnt nem lehetetlen, hogy felzárkózzon, szombaton viszont defekt vetette vissza. Vasárnap is keményen hajtott, pedig már két percnyire volt, az eredményt pedig már írtuk.
A Ford csapat vezetője, Malcolm Wilson így is talált pozitív eredményt a versenyben. „Jari-Matti hihetetlen tempót mutatott, ami nagyon biztató a jövőre nézve. Most voltunk a leginkább versenyképesek, mióta Mexikóban versenyzünk. Még amikor az első két helyen végeztünk, évekkel ezelőtt, akkor sem volt meg a Citroënhez hasonló tempónk. Most gyorsabbak voltunk. Még öt murvás verseny jön, így ez nagyon pozitív.”
Persze ez igaz, csak az a gond, hogy a sebességért nem jár pont. Latvala, akit a Ford idén első számú pilótának nevezett ki, három futamból kettőn nulla pontot szerzett, csak az ötödik a bajnokságban. Máris 40 pont a lemaradása.
Novikov és Latvala esése:
Latvala búcsúját követően Petter Solberg, a csapat második számú versenyzője örökölte a harmadik helyet, idén másodszorra állhatott dobogóra. A norvég a verseny elején gyors volt, de defektek és fékhiba miatt időt veszítette majd már a tempója sem volt tökéletes. Az utolsó szakaszon viszont összekapta magát, megnyerte a power stage-et és a vele járó három pluszpontot is.
Mads Ostberg végzett a negyedik helyen és a norvég a bajnokságban is ezt a helyet foglalja el, pedig ő kihagyta a Monte-Carlo-ralit. Sebességét a power stage harmadik helye is bizonyítja.
Mögötte Ott Tanak, Nasszer Al-Attijah, Armindo Araujo sorakoztak WRC-vel. Sebastien Ogier-é a nyolcadik hely, szívómotoros Škoda Fabiájval a legjobb tíz között, azaz pontszerző helyen végzett, megelőzve számos WRC-t.
Ken Block idei első versenyén kilencedik, azaz két pontot érő helyen zárt, megelőzve a helyi menő Ricardo Trivinót, aki megszerezte élete első vb-pontjait. Négy éve már sikerült neki ez ugyanezen a versenyen, de akkor utólag kizárták szabálytalanság miatt.
A 2012-es Mexikó-rali végeredménye (24/24 szakasz):
1. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC 4ó 15p 32,7mp M
2. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT DS3 WRC +42,4mp M
3. Petter Solberg, Ford WRT Fiesta RS WRC +2p 11,4mp M
4. Mads Ostberg, Adapta WRT Fiesta RS WRC +4p 51,5mp M
5. Ott Tanak, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +5p 02,6mp M
6. Nasszer Al-Attijah, Qatar WRT Citroen DS3 WRC +6p 41,4mp M
7. Armindo Araujo, MINI Team Portugal JCW WRC +12p 46,9mp
8. Sebastien Ogier, VW Motorsport Skoda Fabia S2000 +14p 57,8mp
9. Ken Block, Monster WRT Fiesta RS WRC +22p 26,8mp
10. Ricardo Trivino, Ford Fiesta RS WRC +23p 30,7mp
M= konstruktőr
A power stage eredménye:
1. Petter Solberg 3 pont
2. Sebastien Loeb 2 pont
3. Mads Ostberg 1 pont
A részletes eredményt megtalálja erre a linkre kattintva.
A világbajnokság eredménye a Mexikó Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 66 pont
2. M Hirvonen 50 pont
3. P Solberg 47 pont
4. M Östberg 28 pont
5. J-M Latvala 26 pont
6. J Novikov 21 pont
7. D Sordo 18 pont
8. O Tanak 14 pont
9. N Al-Attiyah 8 pont
10. F Delecour 8 pont
Konstruktőrök
1. Citroën 108 pont
2. Ford WRT 70 pont
3. Ford Stobart 38 pont
4. Mini 26 pont
5. Katar WRT 16 pont
6. Adapta WRT 12 pont
7. Citroen Junior WRT 6 pont
A rali-világbajnokság negyedik versenye a Portugál-rali lesz, március 29. és április 1. között.