Így látta a Ford a Mexikó-ralit 1
A Mexikó-rali sohasem volt a Ford terepe, a fejlesztők nem tudtak igazán mit kezdeni a magasan futó szakaszokon erejét vesztő motorral. Eddig. 2012-ben ugyanis a Fiesta RS WRC remekül muzsikált.
 
„Jari-Matti hihetetlen tempót mutatott, ami nagyon biztató a jövőre nézve. Most voltunk a leginkább versenyképesek, mióta Mexikóban versenyzünk” – mondta Malcolm Wilson, a Ford csapatvezetője. „Még amikor az első két helyen végeztünk évekkel ezelőtt, akkor sem volt meg a Citroënhez hasonló tempónk. Most viszont gyorsabbak voltunk. Öt murvás verseny következik, így ez nagyon pozitív.”


Ám maximum ennyi pozitív dolog történt a csapattal a hétvégi versenyen, ahol a Citroën szerezte meg az első két helyet. Petter Solberg a harmadik helyen zárt, de lemaradása percekben mérhető. Jari-Matti Latvala pedig két szakasszal a vége előtt kiesett a versenyből, lesodródott az útról és felborult. Saját lábán érkezett a kocsi a következő szakaszra, de a felügyelők nem engedték elrajtolni, mert megsérült a Fiesta bukócsöve.

Latvala, akit a Ford idén első számú pilótának nevezett ki, három futamból kettőn nulla pontot szerzett, csak az ötödik a bajnokságban. Máris 40 pont a lemaradása Sebastien Loebbel szemben és a Ford is messze került a Citroëntől a konstruktőrök között.

Összefoglaló videó a Fordtól: