Scania újabb lépést tesz az éghajlatra gyakorolt hatásának csökkentése érdekében. A svédországi Södertäljéban található gyártóegységei közötti szállítási feladatokhoz megújuló bioüzemanyag használatára tér át a fosszilis alapú dízelüzemanyag helyett, amellyel szén-dioxid kibocsátása éghajlatra gyakorolt hatása nagyjából 70 %-kal csökkenthető.

Alkoholban gondolkodik a Scania 1
Alkoholban gondolkodik a Scania 9


A Scania gyártó- és összeszerelő üzemei közötti szállító feladatokat a Scania Transport Laboratory nevű cég végzi egy ideje, amelynek fő feladata, hogy normál közúti fuvarok során tesztelje és értékelje a járművek teljesítményét. Ezen kívül feladatai közé tartozik a járművezetők gazdaságos és biztonságos vezetésre történő oktatása, valamint teljesítményük folyamatos nyomon követése. Most az etanol használatát is vizsgálják.

A nyolc darab már forgalomba állított etanol-üzemű jármű CO2-megtakarítása megegyezik 12 normál háztartás fosszilis energiával történő fűtése során keletkező CO2 mennyiségével. Arról sajnos nem számoltak be, hogy a fuvarköltséget mennyiben befolyásolja, hogy dízel helyett etanolt használnak.

A megújuló üzemanyagok minél szélesebb körben történő elterjesztése érdekében a Scania még idén megnyit egy nyilvános üzemanyagtöltő-állomást Södertäljéban, amely RME- (repce-metilészter), ED95- (etanol) és biogáz-töltő kútoszlopokkal is rendelkezni fog.