Sebastien Loeb az Autosport magazinnak adott interjúban elismerte, hogy a rali-világbajnokság új, hosszabb versenyei siettetik az elhatározását, hogy visszavonuljon.

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke szeretné, ha a rali visszatérne a gyökereihez, vagyis ahhoz, amikor a versenyek sokkal hosszabb távon, több napig zajlottak. Ennek jegyében alakult már az idén megrendezett három versenyből kettő.

A Mexikó-rali gyorsasági szakaszainak hossza 143,46 km-el volt több idén, mint tavaly. Az évadnyitó Monte-Carlo-ralin pedig összesen 1780,47 kilométert autóztak a résztvevők, a gyorsaságik teljes hossza 433,36 km volt. 2002 óta nem volt ilyen hosszú futam. Ráadásul a verseny szerdától vasárnapig, azaz öt napon át tartott, amiben a pályabejárás nem is volt benne.


Elhagyhatja a ralit Sebastien Loeb 1
Elhagyhatja a ralit Sebastien Loeb 9 Loebnek 2013 végig van szerződése a Citroënnel, de egy záradék lehetővé teszi számára, ha akar, 2012 végén kiszálljon, amire egyre nagyobb az esély.

„Nagyon régóta csinálom már ezt” – nyilatkozta Loeb. „És be kell vallanom, hogy a pályabejárást és a hasonló dolgokat egy kissé unalmasnak találom már. „

„A dolog, ami a visszavonulásra késztethet a jövőben, az az utazás, ami nagyon hosszadalmas. Nem mondhatnám, hogy emiatt már most dönteni fogok, de jóval kisebb a motivációm a hosszú versenyekre.  Most már hétfőn elkezdjük a pályabejárást kedd helyett, ami azt jelenti, hogy vasárnap el kell utaznom a versenyre és így egy nappal tovább maradok.”
Elhagyhatja a ralit Sebastien Loeb 10
A címvédő azt mondta nyitott a változtatásokra, ha azok a sportág javát szolgálják, de nincs meggyőződve arról, hogy a hosszútávú versenyek ilyenek.

„Ha azt mondják, hogy ez jobb a média szempontjából és kapunk valami pluszt ezekből a hosszútávú versenyekből, akkor rendben, megértem” – mondta. „Én pilóta vagyok, aki ott vezet és akkor, ahol mondják. De ez nem jelent több kihívást számomra, csak több szakaszt, amelyek ugyanolyanok.”

A sportág legsikeresebb versenyzője azt is elárulta, neki milyen lenne az ideális verseny. „Jobban kedvelném, ha kedden reggel kezdenénk a pályabejárást és befejeznénk szerda esetére. Utána a verseny pénteken és szombaton zajlana. Szombat este lenne a buli és vasárnap hazamennénk.”

Loeb és a Citroën is készül az esetleges kiszállásra. A francia köztudottan kedveli a pályaversenyzést, idén be is mutatkozott saját, a nevét viselő csapata, ahol a jövőben ő is feltűnhet. A Citroën pedig Thiery Neuville ide versenyeztetésével építi a jövőt. A belga a cég Junior csapatban gyűjti a tapasztalatot.