A Ferrari-gyűjtő hírében álló Eric Clapton, kissé leszólta a 458 Italiát, mondván az autó szép, de a hangja nem az igazi, hiszen csak V8-as. Szerinte egy V12-essel lenne az igazi. Akkor úgy hírlett, hogy a Ferrari elkészíti az egyedi modellt a „lassúkezű” gitárosnak.

Az utastér szériának tűnik
Az 512 BB a '70-es évekből

Az 512 BB a ’70-es évekből

Az 512 BB a ’70-es évekből


A most megjelent fotók szerint az autó el is készült. A járgányt a Ferrari portfolió programján belül készítették, ahol csak az ügyfél pénztárcája szab határt az átalakításoknak. Elvileg. Így született korábban az SP1,  az P540 SA, az 599 SA, a P4/5 is.

A jármű alapját a 458 Italia adta, de egyedi karosszériát gyártották hozzá, hasonló elemek tűnnek fel rajta, mint az 1970-es években épült Ferrar 512 BB-n. Leginkább az orr-részen látható szürke hűtőnyílás ismerős, a karosszéria oldalsó elemei és a kétszínű fényezés is jellegzetes. Egyediek a lámpák és a lökhárítók is, viszont úgy látszik, a jármű utastere változatlan maradt.

Úgy tudni viszont, hogy nem változott a motor sem, azaz továbbra is a 4,5 literes V8-as lapul a karosszéria alatt. Állítólag nem műszaki oka volt, hogy nem tudták a V12-es beépíteni, hanem bürokratikus. Ez ugyanis nem egy tuningműhely autója, hanem a Ferrari egy új modellje, ezért a cégnek a hivatalossá tételhez új töréstesztet kellett volna elvégeznie a homologizációhoz, ami elképesztően megdrágította volna az egyébként sem olcsó autó elkészítését.

Mindez egyelőre csak feltételezés és pletyka. Lehet, hogy többet amúgy sem tudunk meg, hiszen állítólag már tíz egyedi Ferrari készült, de csak a fentieket hozták nyilvánosságra.