Leginkább az amerikai piacnak készül a Porsche új szupersportkocsija a 918 Spyder. Erre utal az is, hogy az autó gyártása csak 2013. szeptember 18-án indul, mert az az amerikai dátumforma szerint az 9-18-nak olvasható. Erre az időpontra emlékezteti a fejlesztést irányító Dr. Frank-Steffen Wallisert egy digitális óra, az irodájában lévő szerkezet a gyártásig hátralévő napokat mutatja.

A Wired magazinnak bepillantást engedett a német autógyártó a jármű fejlesztésébe, amikor januárban az olasz versenypályán, Nardóban tesztelték a prototípust. Egyelőre három működőképes szerkezet van, de ezek nagyon messze vannak még a sorozatgyártású modellektől. A karbon vázszerkezetben és főként a hajtásláncban vannak azonosságok.

Készül a Porsche 180 milliós szuperautója 1
Készül a Porsche 180 milliós szuperautója 37 Az a kevés karosszériaelem, ami a prorotípusokon van, a 911-esről származik, de csak azért, hogy valahogy kinézzen a kocsi.  A sorozatgyártású modell targa lesz, a kézzel levehető tetőnek a kocsi orrában, a csomagtartóban alakítanak ki helyet. Az utascellához hasonlóan az összes karosszériaelem karbonból készül, kivéve a lökhárítókat. A jó súlyelosztás érdekében az utasülést 20 mm-rel előrébb építik be, mint a vezetőét.

A járművet nem a Porsche autógyártó részlege, hanem a motorsport csapat fejleszti, nemcsak az elvárt dinamikai miatt, de az alapok is tőlük származnak.

A két éve bemutatott tanulmány nyomán készülő, a világ első konnektorról tölthető szupersportkocsijába az utasok mögött, középre beépítve kap helyet egy 4,0 literes, V8-as benzinmotor, amelyet a Le Mans-i kategóriagyőzelmet szerző Porsche RS Spyderből emeltek át, némi módosítással.

A tanulmányban még 500 lóerőt tudott, de mire sorozatgyártásba kerül, várhatóan 570 LE-t teljesít majd. A fő érdekesség azonban nem ez, hanem hogy az első és a hátsó tengelynél is alkalmaznak egy-egy villanymotort, amelyek együttesen 218 lóerőt produkálnak. Összességében tehát 770 lóerő feletti teljesítmény vethető be.  Együttesen 750 Nm nyomatékot produkál a három motor, de létezik egy úgynevezett Hot Lap beállítás, amikor rövid időre 950-re emelkedik ez az érték.
Készül a Porsche 180 milliós szuperautója 38 Érdekesség, hogy a prototípuson a benzinmotor kipufogóit nem alul vezették ki, hanem felül, mint valami vonatkéményt, ezzel állítólag jelentősen csökkent a hőmérséklet a motortérben.

A benzinmotor hétfokozatú, duplakuplungos váltón át hajtja a hátsó kerekeket, de a villanymotoroknak köszönhetően könnyen megvalósítható a 4×4-es hajtás. Mindent bevetve várhatóan 3 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul 100 km/órára a 918, míg végsebessége 320 km/óra lesz. Dinamikájáról azonban többet árul el az, hogy a Nürburgringen gyorsabb lesz a Carrera GT-nél.

Tisztán a villanymotorokat használva 25 kilométert tud megtenni az autó, ebben a konfigurációban 150 km/órás csúcssebességre képes

A 918 Spyder lítiumion akkumulátora az utascella mögött kapott helyet. A telepet egyfelől maga az autó is képes tölteni fékezéskor, de bármely hagyományos konnektorról is feltölthető. Jelenleg ehhez nyolc óra kell az amerikai 110 voltos hálózaton, de gyorstöltővel két óra alatt megvalósítható. A Porsche azonban egy olyan megoldáson is dolgozik, amellyel 20 perc alatt megtörténhet a töltés.
Készül a Porsche 180 milliós szuperautója 39 Úgy tudni, hogy mindössze 918 darabot terveznek az autóból, de komoly érdeklődés miatt könnyen elképzelhető, hogy emel a számon a Porsche. Az autó ára nagyjából 180 millió forintnak megfelelő összeg lesz. Még van másfél év, hogy összekuporgassa, akinek nincs ennyi, igaz, már jó pár autót eladtak elővételben, így lehet, hogy addigra már nem is kapható majd.

Ha arra is kíváncsi, hogy néz majd ki a sorozatgyártású 918, erre a linkre kattintva megnézheti!