Áprilisban a New York Autoshow-n mutatja be a megújult GLK-t a Mercedes-Benz. Látványbeli és műszaki újdonságok is kapcsolódnak az új változathoz.

Megújult a legkisebb terepes Merci 1
Megújult a legkisebb terepes Merci 59


Megjelenik a modellben az úgynevezett tiszta dízel, a GLK250 Bluetec néven futó modellben 2,1 literes motor van, amelynek teljesítménye 204 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 500 Nm. Csak négykerék-hajtással párosítva kínálja a német gyár.  

Emellett megújult a 3,5 literes V6-os szívómotor a GLK350-esben. A motor teljesítménye 34 lóerővel nőtt, így 306 LE, a maximális nyomatéka pedig 369 Nm. Továbbra is elérhető a modell a 2,1 literes dízel 143 és 170 lóerős változataival, valamint 265 lóerős 3,0 literes dízellel is.

Az autó alapvető képe nem változott, hiszen az orrát a masszív hűtőmaszk uralja, ami szinte változatlan. Ám mégis láthatóan új kocsi, hiszen a fényszórók és a lökhárító is átalakul. Hátul szintén a lökhárító és a lámpák változtak meg. A 2013-as modellévtől új keréktárcsák és színek jelennek meg a GLK kínálatában. Ami nagy újdonság, hogy mostantól egyféle GLK készül, korábban off-road és on-road külsejű változat is létezett.

Belül igazán könnyű azonosítani az új modellt, hiszen a régi szögletes szellőzők helyett új, látványos, repülőhajtóművekre emlékeztető kerek elemeken át érkezik a levegő az utastérbe. Emellett lecserélték a kormányt, új betéteteket és kárpitokat dolgoztak ki és megújult a hifi és fedélzeti elektronika is. A hétfokozatú automata váltóval szerelt modellek esetében a váltókar a hagyományos helyről a kormány mellé költözött.

A vevőknek lehetőségük van úgynevezett AMG Sport csomagot is rendelni, amelyben speciális hűtőmaszk, új első és hátsó spoilerek, számos krómdísz, AMG-s LED-es nappali menetfény és 19 colos AMG felnik is szerepelnek.