A ralipályákon 1982 és 1984 között összesen négy világbajnoki címet gyűjtött be az Audi, a quattro két egyéni és két konstruktőri elsőséget hozott. Fölényük miatt azonban őrült fejlesztés indult az ellenfeleknél is, mígnem 1986-ban egy asszony és két gyermek vesztette életét, amikor Joaquim Santos Ford RS200-asa a nézők közé rohant. Az eset megpecsételte a B-csoportos autók sorsát, de egy kiemelkedő rekorddal gazdagította az autósportot.
Egy átépített, speciálisan hegyi versenyre felkészített 600 lóerős Audi S1-essel Walter Röhrl 1987-ben részt vett a coloradói Pikes Peaken rendezett hegyi versenyen. 10:47,85-ös időt futott, s ezzel új rekordot állított fel a versenypályának aligha nevezhető útszakaszon.
25 évvel később Röhrl és az Audi Sport quattro S1 újra elutaznak a helyszínre. Július 8-án a kétszeres ralivilágbajnok újra nekivág a hegynek. 19,9 kilométer, változó útfelület, megtűzdelve 156 kanyarral, 1439 métert emelkedve, egészen 4301 méteres magasságig.
Rekordot ezúttal valószínűleg nem fut majd Röhrl, azt Nobuhiro Tajima tartja a becenevéhez hasonlóan szörnyszerű Suzukival 9 perc 51,278 másodperces időt ért el tavaly.
Addig is idézzük fel, milyen volt Walter Röhrl felfutása: