A Volkswagen a világ első számú autógyártója kíván lenni, így nem engedheti meg, hogy Európa kedvenc autója ne a legjobb formáját nyújtsa. A Golfot évek óta nem lehet letaszítani az eladási listák éléről, a VW mindent megtesz, hogy a hetedik generációs is a legjobb legyen.
A 2012 végén, 2013 elején érkező következő Golf többek között az új padlólemeznek és karosszériastruktúrának köszönhetően 80 kilóval lesz könnyebb, mint a jelenlegi generáció.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Fotó megosztása:
Ezt a képet találtam, ami a tapogatások és a látott lemezdarabok alapján a legjobban hasonlít a VII-es Golfra. A hűtőrács mintha ritkább lett volna, vastagabb bordákkal, a fényszóró kevésbé szögletes, viszont az oldalélek és a C oszlop formája ilyennel tűnt. Szeptember 4-én mindenesetre kiderül, jól figyeltem-e.
Ezt a képet találtam, ami a tapogatások és a látott lemezdarabok alapján a legjobban hasonlít a VII-es Golfra. A hűtőrács mintha ritkább lett volna, vastagabb bordákkal, a fényszóró kevésbé szögletes, viszont az oldalélek és a C oszlop formája ilyennel tűnt. Szeptember 4-én mindenesetre kiderül, jól figyeltem-e.
Fotó megosztása:
Ez a gyári grafika, persze vastag lepellel a VII-es Golfon
Ez a gyári grafika, persze vastag lepellel a VII-es Golfon
Fotó megosztása:
A VI-os ruhájában vizsgázik a VII-es technikája. Mivel az új generáció 13 milliméterrel szélesebb a hatosnál, ezért feltételezhető, hogy a nyomtáv is szélesedik. Ezt valószínűsíti a hátsó kerékívek kiszélesítése
A VI-os ruhájában vizsgázik a VII-es technikája. Mivel az új generáció 13 milliméterrel szélesebb a hatosnál, ezért feltételezhető, hogy a nyomtáv is szélesedik. Ezt valószínűsíti a hátsó kerékívek kiszélesítése
Fotó megosztása:
Ez van a ruha alatt. Mármint a karosszériaváz, ami mellett a VW konszern fejlesztési osztályának vezetője, Ulrich Hackenberg áll. Az acélszerkezet tömege , a nagyszilárdságú acélok alkalmazásával 247 kilogrammra csökkent
Ez van a ruha alatt. Mármint a karosszériaváz, ami mellett a VW konszern fejlesztési osztályának vezetője, Ulrich Hackenberg áll. Az acélszerkezet tömege , a nagyszilárdságú acélok alkalmazásával 247 kilogrammra csökkent
Fotó megosztása:
Piros szín jelzi a nagyszilárdságú, a lila az extra nagyszilárdságú acélok felhasználását, ami 28 százalékot tesz ki a karosszéria tömegéből. A B-oszlop színes sávjai az egy lemezalkatrészen belüli, különböző lemezvastagságokat jelzi
Piros szín jelzi a nagyszilárdságú, a lila az extra nagyszilárdságú acélok felhasználását, ami 28 százalékot tesz ki a karosszéria tömegéből. A B-oszlop színes sávjai az egy lemezalkatrészen belüli, különböző lemezvastagságokat jelzi
Fotó megosztása:
Robot emeli be a présgépbe a vörösen izzó, nagyszilárdságú acéllemezt
Robot emeli be a présgépbe a vörösen izzó, nagyszilárdságú acéllemezt
Fotó megosztása:
Monacóéval egyező területet, 1,6 négyzetkilométert foglal el Wolfsburgban a Volkswagen konszern központi üzeme. A dolgozók száma eléri az ötvenezret, a belső úthálózat hossza meghaladja a 70 kilométert. A Golf Wolfsburg mellett Zwickauban is készül, az ügyfeleknek szóló autók szériagyártása két hete kezdődött
Monacóéval egyező területet, 1,6 négyzetkilométert foglal el Wolfsburgban a Volkswagen konszern központi üzeme. A dolgozók száma eléri az ötvenezret, a belső úthálózat hossza meghaladja a 70 kilométert. A Golf Wolfsburg mellett Zwickauban is készül, az ügyfeleknek szóló autók szériagyártása két hete kezdődött
Fotó megosztása:
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Sportosabb küllem, de a lényeg belül van
„Az új Golf VII ismét olyan keveset nyom majd, mint a Golf IV” – árulta el Ulrich Hackenberg, a VW fejlesztési vezetője. „Ez tükröződik majd az autó fogyasztásában is. A dízel változat CO2-kibocsátása 100 gramm/km alatt marad (ez 3,77 l/100 km – a szerk.). „
Várhatóan erre is ráígér majd a hibrid változat, amelynek érkezését 2014-re tette Hackenberg, aki elárulta azt is, hogy a hetes Golf kényelmesebb lesz és tágasabb belső teret kap a korábbihoz képest.
„Elődjével összehasonlítva nagyobb lesz a Golf tengelytávolsága, és így megnő a belső tér is. A teljes hosszúság akkora marad mint ma, de eltérő arányokkal” – mondta Hackenberg. „Az első tengely még előrébb kerül, csökkentve az első túlnyúlást. Az új Golf ugyanakkor szélesebb és laposabb lesz, így vizuálisan gyorsabbnak hat.”
Míg a hatos generáció az ötös erősen felújított változata volt, hiszen azonos padlólemezre épültek, addig a hetes új alapokat kap. Ez lesz az egyik első modell, amely a konszern új moduláris padlólemezére (MQB) épül. A különleges padlólemezt a tervek szerint végül 60 modellnél is használják majd, ami azt jelenti, hogy 65-70 százalékban lehet sok millió jármű alkatrésze.
„Az MQB sokkal rugalmasabb, mint a korábbi platform” – mondta Hackenberg. „Változtathatunk az autó szélességén, hosszán és magasságán, a tengelytávon, a nyomtávon és a kerékméreten is. Így egy szedánnak és egy szabadidő-autónak is megfelelő a padlólemez.”
Ezzel nemcsak a teljes erőátvitel, a légkondicionálás, az ülések lehetnek azonosak, de az ajtók felépítése és az ablakemelők stb. is. Ezzel bődületes pénzt spórol a Volkswagen. A pénzt egyfelől az árversenyben használhatják, másfelől a fogyókúra sem olcsó, nagyjából 5 euróba kerül minden egyes kiló autónként.