Pont egy éve kezdődött a lezárás
Pont egy éve kezdődött a lezárás
Fotó megosztása:
Emelkednek a betonlapok
Emelkednek a betonlapok
Fotó megosztása:
A helyére repül az acéllemez
A helyére repül az acéllemez
Fotó megosztása:
Munkában a Tatra
Munkában a Tatra
Fotó megosztása:
Jó ideig a fagy miatt nem haladtak a munkák
Jó ideig a fagy miatt nem haladtak a munkák
Fotó megosztása:
A Margit híd magasból
A Margit híd magasból
Fotó megosztása:
Ez a kép vajon hol készülhetett?
Ez a kép vajon hol készülhetett?
Fotó megosztása:
Jobbra Jenő a kék gerendával
Jobbra Jenő a kék gerendával
Fotó megosztása:
Marják az aszfaltot
Marják az aszfaltot
Fotó megosztása:
Szaggatják a régi vasbetont
Szaggatják a régi vasbetont
Fotó megosztása:
Na, ne! Onnan nem jöhetett ki egy ekkora ember!
Na, ne! Onnan nem jöhetett ki egy ekkora ember!
Fotó megosztása:
A kőfaragásokat is felújítják
A kőfaragásokat is felújítják
Fotó megosztása:
Tegnap járt le a Margit híd felújításának eredeti határideje. Ma már vidáman kéne rajta autóznunk, ehelyett azonban még bakdaruk, munkagépek, és szakemberek hada nyüzsög a befejezetlen hídon. Nézzük, mi történt eddig és mikorra várható a tényleges átadás.
Tegnap járt le a Margit híd felújításának eredeti határideje. Ma már vidáman kéne rajta autóznunk, ehelyett azonban még bakdaruk, munkagépek, és szakemberek hada nyüzsög a befejezetlen hídon. Nézzük, mi történt eddig és mikorra várható a tényleges átadás.
Fotó megosztása:
A Margit híd magasból
Azt követően, hogy az autósokat 2010 novemberében ráengedték a Margit hídra, majd 2011 decemberében Tarlós István főpolgármester átadta a hidat, azt gondoltuk, hogy kész az átkelő. Pedig nem volt.
„A Fővárosi Önkormányzat megbízása alapján, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakmai irányításával befejeződött a Margit híd évek óta tartó rekonstrukciója” – tudatta hétvégi közleményében a BKK.
A Margit híd felújítása 2009. augusztus 21-én kezdődött meg. A felújítás során kiszélesítették a hidat. Megmaradt a kétszer kétsávos közút, de az északi oldalon kétirányú biciklisáv is épült, míg a déli oldalon a közúton festettek fel az egyirányú kerékpársávot. A budai hídfőt átfúrták és kerékpáros alagút köti össze az északi és déli Duna menti kerékpárutat. A 135 éves Margit híd műemléki rekonstrukciója 26 milliárd forintból valósult meg, melyből 6 milliárd forint az Európai Unió támogatása.
És bár a közlemény szerint elkészült a híd, a jövőben is tovább dolgoznak rajta. A használatbavétel óta előkerült hibák javítását a kivitelező garanciális munkaként végzi el. Emiatt például néhány napig korlátozásokra kell számítaniuk a gyalogosoknak a budai hídfőnél lévő aluljáróban.