50 éve mutatta be Caroll Shelby autóversenyző első Shelby Cobra modelljét. Az évfordulót természetesen egy új modellel ünnepli a Shelby American. A New York Autoshow-n mutatják be a Shelby 1000-et.

960 lóerős Ford utcára 1
960 lóerős Ford utcára 31


Bár lehet, hogy kevesen hinnék elsőre, de a szám a motorteljesítményre utal. Az átalakított 2012-es Ford Shelby GT500 1115 lóerős, igaz csak versenypályára engedélyezik. Nem is baj.

Ám készül utcai variáns is, amely szintén inkább fegyvernek tekinthető, mint autónak, hiszen nem kevesebb mint 963 lóerőt teljesít.  

Ehhez az 5,4 literes Ford V8-asban kicserélik a hajtókarokat, a főtengelyt, a dugattyúkat. Változott a hengerfej, a hűtés és a kipufogórendszer is, illetve új a kompresszor. A fejlesztés során új, elöl hat-, hátul négydugattyús fékeket szereltek a Mustangra, kicserélték a rugóstagokat, stabilizátorokat, szilenteket. Ezen túlmenően lecserélték a kardánt és a hátsó differenciálművet is.

A kasztni alatt megbúvó sátáni erő alig észrevehető, hiszen a normál Shelby GT500-hoz képest csak az új orrspoiler, motorháztető, diffúzor és felnik jelentik az eltérést.

Mindegyik modell számozott és külön dokumentáció jár hozzá, ami el is várható akkor, ha tudjuk, hogy a kiegészítő felszerelések háromszor annyiba kerülnek, mint egy széria Shelby GT500. Az utcai csomagért 149 995 dollárt (32,8 millió forint), a versenypályára alkalmas átalakításért pedig 154 995 dollárt (33,9 millió forint) kér a Shelby. A komplett utcai modell ára nagyjából 200 000 dollár. (43,7 millió forint).

Hihetnénk, hogy innen már nincs feljebb, de várhatóan jövőre valami még durvább járgányra számíthatunk a Shelbytől. Hiszen a fenti autó a 2012-es modellre épül és már tudni, hogy az ősztől készülő 2013-as GT500 alapmodell 100 lóerővel erősebb, azaz 650 LE-s lesz.